تاریخچه اتومبیل جیپ

خلاصه
1397/07/28

تاریخچه اتومبیل جیپ یکی از شرکت های اتومبیل سازی آمریکایی شرکت جیپ می باشد؛ این شرکت خودروسازی زیر گروه کرایسلر و تیعه شرکت اتومبیل سازی فیات است

تاریخچه اتومبیل جیپ


یکی از شرکت های اتومبیل سازی آمریکایی شرکت جیپ می باشد؛ این شرکت خودروسازی زیر گروه کرایسلر و تیعه شرکت اتومبیل سازی فیات است. به طور خلاصه می توان گفت شرکت اتومبیل سازی جیپ یک شرکت مشهور در زمینه صنعت خودروسازی است.
به طور کلی برای تاریخچه این شرکت می توان گفت: این شرکت اتومبیل سازی در سال 1941 میلادی یعنی سال 1320 هجری شمسی تاسیس شده است، دفتر مرکزی این شرکت در تولیدو، اهایو، ایالات متحده آمریکا می باشد.
هدف و ایده اصلی ساخت اتومبیل جیپ بر اساس ذهن فرماندهان نظامی در جنگ جهانی دوم شروع شد؛ این ایده زمانی شروع شد که اشخاص و اسب ها در باتالاق ها گیر کرده و جان خود را از دست می دادند. جالب توجه اینجا است که اتومبیل جیپ اولین خودروی دو دیفرانسیله می باشد.
علت نامگذاری اتومبیل jeep
اتومبیل jeep در ابتدا جی.پی(GP) نامیده می شد که بر گرفته از دو کلمه G و P مخفف General purpose بودند. کلمه general به معنای عمومی و کلمه purpose به معنای هدف یا منظور می باشد. ترکیب هر دو کلمه به معنای همه منظوره می باشد؛ در اصل این اتومبیل در ابتدا به اتومبیل همه منظوره معروف بود. به مرور و گذشت زمان بر اساس تلفظ دو کلمه gو p این اتومبیل به جیپ نامگذاری شد.
جیپ ها در ابتدا کلا ماشین های نظامی بودند و اولین نمونه اتومبیل غیر نظامی جیپ ها در سال 1945 میلادی برابر سال 1324 هجری شمسی ساخته شد.
با نرم افزار نمایشگاه اتومبیل سرو علاوه بر مدیریت راحت و آسان اتوگالری خود آخرین مقالات و اطلاعات مربوط به اتومبیل های معروف را دریافت نمایید. لذت دیجتالی شدن

نمایشگاه اتومبیل خود را با نرم افزار نمایشگاه اتومبیل سرو تجربه کنید.