حافظه های اصلی2

خلاصه
1397/07/28

صورت می گیرد. و مزیت آن نسبت به انواع دیگر این است که پاک کردن و برنامه ریزی آن بدون جدا کردن تراشه (IC) از برد اصلی رایانه صورت می گیرد

حافظه های اصلی2


صورت می گیرد. و مزیت آن نسبت به انواع دیگر این است که پاک کردن و برنامه ریزی آن بدون جدا کردن تراشه (IC) از برد اصلی رایانه صورت می گیرد  اکثر ROM های مورد استفاده در قسمت های مختلف رایانه های امروزی از این نوع هستند.
2.    حافظه های خواندنی/ نوشتنی (RAM  یا R/WM): همانطور که از نام این نوع حافظه پیداست، واحد پردازشگر می تواند هم در این نوع حافظه ها بنویسد و هم از آن ها بخواند. به طور کلی، برنامه ها و دستورالعمل ها و داده هایی در این حافظه قرار می گیرند که پردازشگر بخواهد روی آن ها کاری انجام دهد. به این نوع حافظه ها ، (( حافظه های فرار)) نیز می گویند زیرا با قطع برق، محتویات آن ها از بین می رود. پس باید قبل از خاموش کردن رایانه اطلاعات و داده های مورد نیاز را در حافظه های کمکی، که می توانند اطلاعات را بعد از قطع جریان برق نیز در خود نگهداری کنند، ذخیره کرد. RMA ها اغلب به دو نوع عمده تقسیم می شوند: ((پویا)) یا دینامیک ئ ((ایستا)) یا ایستاتیک.
•    RMA دینامیکی: در این نوع حافظه اطلاعات باید به طور مرتب تجدید شود وگرنه از بین خواهد رفت ( البته رایانه خود به صورت اتوماتیک اطلاعات را تجدید می کند). به دلیل چگالی بیشتر داده ها و ارزان بودن RMA دینامیک نسبت به RMA استاتیک، از این نوع RAM به عنون حافظه اصلی رایانه استفاده می کنند.
•    RAM استاتیک: سرعت این نوع حافظه بیشتر از نوع دینامیک است. از این نوع RAM در حافظه پنهان یا کش  که بین حافظه اصلی و پردازشگر قرار دارد، به منظور بالا برد سرعت انتقال داده ها و دستور