شرکت اتومبیل سازی رولزرویس

خلاصه
1397/07/28

شرکت اتومبیل سازی رولز-رویس موتور کارز که به صورت انگلیسی Rools-Royce Motor Card ltd نوشته می شود یک شرکت برتانیایی می باشد.

شرکت اتومبیل سازی رولز-رویس


شرکت اتومبیل سازی رولز-رویس موتور کارز که به صورت انگلیسی Rools-Royce Motor Card ltd نوشته می شود یک شرکت برتانیایی می باشد. شرکت خودروسازی رولز-رویز کلا اتومبیل های لوکس و شیک را تولید می کند. شرکت اتومبیل سازی رولز-رویس در سال 1906 میلادی برابر با سال 1285 هجری شمسی توسط شخصی بنام چارلز استوارت رولز و هنری رویس با نام رولز-رویز لیمیتد در شهر منچستر کشور بریتانیا تاسیس شد. کلمه رولز از نام خانوادگی استورت رولز(مالک شرکت) و کلمه رویس از نام خانوادگی هنری رویس (مالک شرکت)  به وجود آمد.
این شرکت در سال 1980 میلادی برابر با سال 1359 هجری شمسی مدیریتش به شرکت ویکرز واگذار شد. در سال 1987 میلادی برابر با 1366 هجری شمسی توسط گروه فولکس واگن خریداری شد و در آخر در سال 1998 میلادی برابر با 1377 هجری شمسی به بی ام و واگذار گردید. الان هم شرکت اتومبیل سازی رولز-رویس یکی از زیر مجموعه های شرکت بی ام و می باشد.
لازم به ذکر است نخستین خودروی رویس، یک چهارچرخه فرانسوی ناقص بود که جانشین یک مدل فرانسوی دیگر شد. در شرکت اولیه ای که رولز و رویز مالکان شرکت رولز-رویس انجام می دادند رولز مدیریت کارهای بانکی و تجاری و رویس امور تفکیکی را بر عهده داشت. اولین اتومبیلی مشترک رولز و رویس با نام «روبزرویس» مدل سیلور کاست به فروش رفت.

برای دانلود و خرید نرم افزار نمایشگاه اتومبیل سرو کلیک کنید