معرفی ورد WORD

خلاصه
1397/07/29

معرفی ورد (WORD) پس از ایجاد رابط گرافیکی ویندوز از سوی شرکت مایکروسافت، کاربران سیستم عامل DOS خود را با محیطی بسیار متفاوت از آنچه که پیش تر دیده بودند مواجه دیدند.

معرفی ورد (WORD)


پس از ایجاد رابط گرافیکی ویندوز از سوی شرکت مایکروسافت، کاربران سیستم عامل DOS خود را با محیطی بسیار متفاوت از آنچه که پیش تر دیده بودند مواجه دیدند. در این محیط وجود نشانه ها (Icon)، و کاربرد ماوس، سهولت انجام کارهای مختلف و از همه مهم تر بستر گرافیکی، شرایطی را به وجود آوردند که سبب شد رویکرد زیادی به ویندوز انجام شود و بسیار مورد استقبال قرار گیرد.
به دنبال آن، برنامه نویسان نیز، کار برنامه نویسی برای این محیط جدید را آغاز کردند. در مدت کوتاهی تعداد زیادی برنامه نوشته شد که همگی، با بهره مندی از ویژگی های محیط جدید، بسیار جذاب، ساده و کارآمد بودند.
در این میان شرکت میکروسافت نیز واژه پرداز WORD  را عرضه کرد. پس ورد برنامه ای است که برای اجرا نیاز به محیط ویندوز دارد. برخی قابلیت های ورد عبارتند از:
    امکان باز کردن چندین سند برای کار به صورت همزمان؛
    امکان استفاده از تمام قابلیت های محیط گرافیکی ویندوز؛
    امکان استفاده از تمام قابلیت های محیط گرافیکی ویندوز؛
    نمایش واقعی متن با نوع نوشته، قالب بندی ها و ... درست نظیر همان چیزی که چاپ می شود؛
    امکان استفاده از داده های مربوط به سایر برنامه های تحت ویندوز.
ماوس در ورد با هر دو دکمه ی چپ و راست خود فعال است. این حالت را در برنامه های قدیمی تحت ویندوز کم تر می یابید. بیش تر کارها را با دکمه چپ صورت می گیرد و در مواردی نیز فشار دکمه راست، یک منوی کمکی باز می کند که برای انجام پاره ای ازکارها مفید است.