اصلاح قلم در ورد WORD

خلاصه
1397/07/29

ورد محموعه ای از قلم ها را برای استفاده در سند ها پیشنهاد می کند. هر قلمی دارای typeface خاصی است که ظاهر نویسه ها را تعیین می کند.

اصلاح قلم در ورد (WORD)


ورد محموعه ای از قلم ها را برای استفاده در سند ها پیشنهاد می کند. هر قلمی دارای typeface خاصی است که ظاهر نویسه ها را تعیین می کند. صورت ظاهری قلم ها توسط اسامی مثل Arial، courier، Times New Roman شناسایی می شوند.
هر قلم دارای اندازه ای است که بر اساس پوینت مشخص شده است.یک پوینت معادل1/72  اینچ است، بنابراین یک قلم پوینت 72 دارای اندازه ای برابر یک اینچ خواهد بود. این اندازه گیری از پایین حروف کوچک (g وy) تا بالای حروف بزرگ (T وi) می باشد. بیشتر سند ها، اندازه قلم هایی را به کار می برند که در محدوده ی پوینت 8 الی 14 باشد، با این وجود، اندازه های بزرگتر و کوچکتر برای تیترها، پاورقی  و سایر احتیاجات خاص، در دسترس هستند.
قلم ها به دو دسته، متناسب و نا متناسب، تقسیم می شوند. یک قلم متناسب مثل Times New Roman فضای بیشتری از کاغذ را برای حروف ((w)) در مقابل حرف ((i)) استفاده خواهد کرد. ولی برعکس، یک قلم نامتناسب مثل Courier، مقدار فضای یکسانی را برای هر حرف و فاصله ای به کار می برد.