تنظیم حاشیه صفحه در ورد WORD

خلاصه
1397/07/29

حاشیه های صفحه مقدار فضای خالی بین متن و گوشه های صفحه را کنترل می کنند. هر صفحه دارای چهار حاشیه چپ، راست، بالا و پایین است.

تنظیم حاشیه صفحه در ورد (WORD)


حاشیه های صفحه مقدار فضای خالی بین متن و گوشه های صفحه را کنترل می کنند. هر صفحه دارای چهار حاشیه چپ، راست، بالا و پایین است. هنگامی که حاشیه های صفحه را تغییر می دهید وضعیت جدید بر کل سند تاثیر خواهد گذاشت.
یک روش تنظیم حاشیه های صفحه استفاده از ماوس و خط کش است. در این حالت می توان به طور قابل مشاهده ای حاشیه ها را تنظیم کرد که بهتر از فکر کردن درباره ی واحد های اینچ می باشد. برای مشاهده خط کش، از منویView گزینه Ruler را انتخاب کرده و یا اشاره گر ماوس را در نزدیک گوشه ی بالایی ناحیه ی کاری قرار دهید.
از خط کش فقط برای تغییر حاشیه ها در هنگام کار کردن در مد نمایش Page layout استفاده کنید.( از منوی View گزینه Page layout را انتخاب کرده و یا روی دکمهpage layout View  در گوشه سمت چپ پایین صفحه کلیک کنید).
در مد نمایش Page layout، برنامه ی ورد هم یک خط کش افقی در بالای صفحه و هم یک خط کش عمودی در گوشه ی سمت چپ صفحه را نمایش می دهد. این خط کش ها امکان تنظیم حاشیه های چپ/ راست و بالا/ پایین را فراهم می کنند.
روی هر خط کش، ناحیه سفید رنگ آن، ناحیه تایپ کردن بین حاشیه را نمایش می دهد. نواحی خاکستری رنگ در هر دو قسمت ناحیه تایپ، حاشیه ها را نمایش aدهند. برای تغییر حاشیه مراحل زیر را انجام دهید: