تعریف کالا در نرم افزار مدیریت انبار سرو

خلاصه
1400/05/21

نحوه اضافه حذف، ویرایش و جستجو و تعریف کالا در نرم افزار مدیریت انبار سرو نرم افزار کنترل ورود و خروج کالا در انبار

کاربرد این فرم:
وقتی می خواهیم با انبار کار کنیم باید ابتدا اسامی کالاها را تعریف کنیم تا بعدها بتوانیم از آن استفاده کنیم. در این قسمت می توانید «کالاها» را به لیست اسامی کالاها اضافه کنید.

نحوه اضافه:
برای اضافه یک مورد به لیست، مشخصات «کالا»  را وارد نمایید.  به اینصورت که گروه اصلی و گروه فرعی کالا را مشخص کنید، نام کالا را وارد کنید، واحد کالا  و غیره را وارد کنید و سپس روی دکمه «ذخیره» کلیک کنید. تا اطلاعات در لیست بالا اضافه شود.

نکته: اگر گروه کالایی در لیست نبود می توانید روی دکمه با علامت + کلیک نموده و سپس مورد را به لیست کشویی اضافه کنید

نحوه ویرایش:
برای ویرایش یک مورد به لیست، ابتدا از لیست بالا روی «کالا» (سطر موردنظر)  یکبار کلیک کنید تا مشخصات «کالا» در قسمت پایین بارگزاری شود. سپس مشخصات «کالا»  را در قسمت کادر افزودن تغییر و سپس روی دکمه «ذخیره» کلیک کنید. تا اطلاعات در لیست بالا تغییر کند.

نحوه حذف:
برای حذف یک مورد به لیست، ابتدا از لیست بالا روی نام «کالا» یکبار کلیک کنید تا مشخصات «کالا» در قسمت پایین بارگزاری شود. سپس از دکمه های بالا روی دکمه «حذف» کلیک کنید و در پاسخ برای حذف اطمینان دارید گزینه «بله» را انتخاب نمایید.

قانون: اگر از یک کالا استفاده نموده باشید دیگر امکان حذف آن وجود نخواهد داشت. مگر اینکه تمامی اسناد ورود و خروج ها آن کالا را حذف کنید.

نحوه جستجو:
برای جستجو یک مورد، باید از قسمت بالا روی دکمه «جستجو» یکبار کلیک کنید تا فرم جستجو نشان داده شود، پس از اینکار در جلوی عبارت کد یا نام کالا مقداری از مورد را تایپ کنید تا لیست موارد مشابه را انتخاب کند.

همچنین جهت حرکت در لیست از دکمه های فلش بالا و پایین استفاده کنید و به منظور برگشتن به کادر جستجو دکمه فلش راست را کلیک نموده و جهت انتخاب اینتر کنید.


گزینه تغییر ستون بندی:
از این گزینه می توانید برای تغییر،جابجایی، پنهان و نمایش ستون ها لیست نمایش اطلاعات استفاده نمایید.

کاربرد دکمه اضافه:
دکمه ای با عنوان «اضافه» در فرم بالا وجود دارد، کار این دکمه این است که «کادر افزودن» در قسمت پایین را نشان یا مخفی می کند. اگر حالت انتخاب شده داشت(فرو رفته بود) یعنی اینکه کادر افزودن در قسمت پایین نشان داده شده است. ولی اگر حالت غیرفعال( بدون برجستگی) بود یعنی اینکه کادر افزودن در قسمت پایین مخفی است.

دکمه چاپ گروهی:
برای چاپ اطلاعات کالاها می توانید روی این دکمه کلیک کنید.

منوی گزارش:
در قسمت بالا یک منو بنام «گزارش» وجود دارد که دارای زیرشاخه هایی بنام های زیر وجود دارد:
گزارش ورود و خروج کالا:
با کلیک روی این گزینه یک فرم باز می شود که با تنظیم نمودن آن می توانید گزارش ورود و خروج یک کالا از انبار را بصورت ریز مشاهده نمایید.


پس ازانجام تغییرات فرم را که ببندید در قسمت لیست های کشویی تغییرات اعمال می شود.
جهت مشاهده جزییات روی کالا اینتر نمایید