ابزار پشتیبان گیری و بازیابی در مدیریت انبار سرو

خلاصه
1400/05/20

ابزار پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات در نرم افزار مدیریت انبار سرو و معرفی کاربرد پشتبان گیری در نرم افزارها

کاربرد این فرم:
در این فرم دو ابزار کاربردی وجود دارد که عبارتند از:

ابزار پشتیبان گیری
ابزار بازیابی اطلاعات

ابزار پشتیبان گیری:
با استفاده از این ابزار می توانید از کلیه اطلاعات سیستم یک نسخه پشتیبان تهیه نموده و سپس در یک مکان مانند یک سی دی، یک فلش مموری، یک هارد اکسترنال، فضای ابری و غیره ذخیره کنید.
از نسخه پشتیبان هنگامی استفاده می شود که اطلاعات شما به هر علتی حذف شده باشد و قصد داشته باشید به آخرین اطلاعات بازگردید.

نحوه استفاده از ابزار پشتیبان گیری:
برای استفاده از این ابزار، باید روی دکمه «پشتیبان گیری» کلیک کنید تا یک فرم برای شما باز شود. در این فرم باید یک مسیر و یک نام را برای ذخیره اطلاعات پشتیبانی مشخص کنید و سپس روی دکمه save کلیک کنید.
پس از اینکار یک فایل به عنوان نسخه پشتیبانی تهیه می شود که باید آن را در محلی امن ذخیره کنید تا در مواقع موردنظر بتوانید از آن استفاده کنید.

زمان های پشتیبان گیری:
باید هر چند وقت یکبار از اطلاعات بصورت دستی پشتیبانی تهیه کنید. هرچه نسخه های پشتیبانی بیشتری تهیه کنید، اطلاعات خود را بیمه می کنید.

توجه کنید:
ابزار پشتیبان گیری این قسمت یک نوع «پشتیبان گیری دستی» است. خود سیستم در بازه های مشخصی که در قسمت تنظیمات برنامه مشخص نموده اید بصورت خودکار پشتیبان تهیه می کند. همچنین سیستم هنگام خروج هم از اطلاعات نسخه پشتیبان تهیه می کند.

ابزار بازیابی اطلاعات:
با استفاده از این ابزار می توانید نسخه پشتیبانی که قبلا تهیه نموده اید را دوباره بازیابی کنید. توجه کنید با بازیابی اطلاعات، اطلاعات فعلی حذف می شود پس سعی کنید قبل از بازیابی از اطلاعات فعلی هم یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

نحوه استفاده از ابزار بازیابی اطلاعات:
برای استفاده از این ابزار، باید روی دکمه «بازیابی اطلاعات» کلیک کنید تا یک فرم برای شما باز شود. در این فرم باید مسیر فایل نسخه پشتیبان  را انتخاب نموده  و سپس روی دکمه Open کلیک کنید. پس از اینکار یکبار برنامه را باز و بسته کنید تا اطلاعات فایل نسخه پشتیبان بارگزاری شود.