زبان های برنامه نویسی

خلاصه
1397/10/14

زبان های برنامه نویسی دارای تنوع گوناگونی می باشد،اما به طور کلی بر نامه نویسان آن را به سه قسمت تقسيم بندی می کنند

زبان های برنامه نویسی


زبان های برنامه نویسی دارای تنوع گوناگونی می باشد،اما به طور کلی بر نامه نویسان آن را به سه قسمت تقسيم بندی می کنند:
1-زبان های ماشین
2- زبان های اسمبلی
3-زبان های سطح بالا
1-زبان های ماشین :
کار کردن با این زبان برای انسانها بسیار مشکل است زیرا در این زبان ما با اعداد سر و کار داریم و هر کدام از اعداد معنی خاصی دارند.زبان های ماشین وابسته به ماشین هستند و هر کامپیوتر زبان ماشین خودش را درک می کند .به عنوان مثال عبارت 13887543+ معنی خاصی را دارد که زبان ماشین آنرا درک می کند.
2- زبان های اسمبلی :
همانطور که کفته شد کار با زبان ماشین بسیار دشوار است ،از این رو برنامه نویسان برای نمایش اصلی زبان ماشین از واژگان خلاصه شده زبان انگلیسی استفاده کردند و با این کار به تدریج زبان اسمبلی آغاز به کار کرد . برنامه هایی که این لغات را به زبان ماشین ترجمه می کنند را اسمبلر می نامند.
3-زبان های سطح بالا :
با شروع و کار بر روی زبان های اسمبلی کاربرد کامپیوتر ها نیز افزایش یافت و رونق گرفت ولی هنوز برای انجام کارهای ساده در برنامه نویسی نیاز به کدنویسی زیادی بود . برای سرعت بخشیدن به کارها و کد نویسی کمتر زبانهای سطح بالا معرفی شد . مترجم زبان های سطح بالا به زبان ماشین را کامپایلر می نامند.از انواع زبان های سطح بالا می توان به :visual basic,java, visual C#, visual C++,C و ... نام برد.
مفسر ها:
فرآیند ترجمه از زبان سطح بالا به ماشین شاید وقت زیادی را بگیرد .از این رو مفسر ها معرفی شدند که موجب بهبودی در سرعت ترجمه زبانهای سطح بالا به ماشین شدند.
به نقل از وبلاگ فناوری اطلاعات