مای اس کیو ال چیست

خلاصه
1397/10/08

مای‌اس‌کیوال (به انگلیسی: MySQL) یک سامانه مدیریت پایگاه داده‌ها (DBMS) است که به دلیل سادگی نصب و مدیریت، و متن‌بازبودن از محبوبیت زیادی برخوردار است

مای‌اس‌کیوال


مای‌اس‌کیوال (به انگلیسی: MySQL) یک سامانه مدیریت پایگاه داده‌ها (DBMS) است که به دلیل سادگی نصب و مدیریت، و متن‌بازبودن از محبوبیت زیادی برخوردار است. SQL محبوبترین زبان کامپیوتری است که برای ایجاد، تغییر و بازیابی و عملیات بر روی داده‌ها در مدل رابطه‌ای می‌باشد. این زبان به سمت مدل شی گرا-رابطه‌ای پیشرفت کرده‌است. SQL استانداردهای را نیز دریافت کرده‌است.
کارائی
مای‌اس‌کیوال یک سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه‌ای است که امکان ذخیره سازی، جستجو، مرتب کردن و بازیابی داده‌ها را فراهم می‌کند. سرور مای‌اس‌کیوال به چندین کاربر اجازه استفاده همزمان از داده‌ها را می‌دهد و دسترسی افراد معتبر به داده‌ها را تسریع می‌کند. بنابراین مای‌اس‌کیوال یک سرورچند کاربره و چند ریسمانه است.این سیستم مدیریتی پایگاه داده، رایج‌ترین پایگاه داده متن‌باز محسوب می‌شود.
مزیت‌ها
رقبای اصلی مای‌اس‌کیوال، اس‌کیوال سرور مایکروسافت و پایگاه داده‌های اوراکل هستند اما مای‌اس‌کیوال از مزیت‌های زیر بهره مند است :
کارائی بالا
هزینه پائین
سهولت پیکربندی و یادگیری
قابلیت حمل
در دسترس بودن کد اصلی
خدمات پشتیبانی مناسب