چارچوب Netدات چیست

خلاصه
1397/08/08

یک چارچوب کلی است و محدود به زبان برنامه نویسی خاصی نیست. می توانید برنامه های خودتان را به هر زبانی که میخواهید بنویسید(C#و C++، ویژوال مراجعه شود

چارچوب Net. چیست؟


چارچوب Net. یک چارچوب کلی است و محدود به زبان برنامه نویسی خاصی نیست. می توانید برنامه های خودتان را به هر زبانی که میخواهید بنویسید(C#و C++، ویژوال بیسیک، جاوا و حتی زبان های قدیمی COBOL) به طوی که Net. برای هر کدام از این زبان ها کامپایلر  خاصی را ارائه می دهد.
بنابراین تعریفی که می توانیم از Net. داشته باشیم: یک زبان برنامه نویسی، یک مدل برنامه نویسی مانند برنامه نویسی تحت ویندوز و یا مواردی از این قبیل نیست بلکه Net. یک روش برای طراحی وتوسعه نرم افزار است که به وسیله مایکروسافت معنی شده است می تواند در تمامی مواردی که ذکر کردیم مورد استفاده قرار گیرد.
یکی از اجزای اصلی Net. کتابخانه کلاس عظیم آن است که می توانید از آن در برنامه های خود استفاده نمایید. کتابخانه کلاس یک مجموعه از توابع و کلاس هاست که برای انجام امور مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.
بخش دیگری از چارچوب Net. یکسری نوع های داده ای ابتدایی را تعریف می کند. نوع های داده ای برای نگهداری اطلاعات یک برنامه در طول اجرای آن مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر کتابخانه کلاسی که ذکر شد، چارچوب Net. شامل بخشی به نام زبان عمومی زمان اجرا و یا به اختصار CLR است.
این بخش از چارچوب Net(که مهمترین بخش آن محسوب می شود) مسئول کنترل و مدیریت اجرای تمام برنامه ای است که با استفاده از کتابخانه کلاس Net.است.
یک برنامه که به زبان C++ نوشته شده است قبل از اجرا باید به کدی تبدیل شود که برای سیستم عامل قابل فهم باشد. به این کد، کد محلی می گویند. تبدیل یک کد از هر زبانی به کد محلی که برای سیستم قابل فهم باشد را کامپایل می گویند و عملی است که توسط کامپایلر انجام می شود.