تعریف بانک اطلاعاتی

خلاصه
1397/08/07

یک فایل بانک اطلاعاتی مربوط به برنامه SQLSERVER (که پسوند آن mdf) معمولا از قسمت های مختلفی مانند جدول ها، پرس و جو ها، فرم ها ، گزارشات، تشکیل شده است.

تعریف بانک اطلاعاتی


یک فایل بانک اطلاعاتی مربوط به برنامه SQLSERVER (که پسوند آن mdf) معمولا از قسمت های مختلفی مانند جدول ها، پرس و جو ها، فرم ها ، گزارشات، تشکیل شده است. به این قسمت های تشکیل دهنده یک بانک اطلاعاتی، اشیای بانک اطلاعاتی گفته می شود. در یک فایل مربوط به بانک اطلاعاتی عموما داده های زیادی وجود دارند و به همین دلیل موتورهای بانک اطلاعاتی مانند SQLSERVER سعی می کنند با ارائه دادن امکانات اضافی به کاربران اجازه دهند با این اطلاعات کار کنند. در بین اشیایی که در یک بانک اطلاعاتی SQLSERVER وجود دارند جدول ها برای نگهداری داده ها و یا دسترسی به آنها بکار می روند.
دیگر اشیای یک بانک اطلاعاتی مانند فرم ها و یا گزارشات برای این است که کاربران بتوانند به سادگی با داده ای موجود در جدول کار کنند.
اما به هر حال به علت پیچیده بودن ساختار موتور های بانک اطلاهاتی، کاربران معمولی حتی با استفاده از این قسمت ها نیز نمی توانند به درستی از اطلاعات درون بانک اطلاعاتی استفاده کنند. هدف ما از نوشتن یک برنامه بانک اطلاعاتی با استفاده از ویژوال C# و یا هر زبان برنامه نویسی دیگر  این است که به کاربر اجازه دهیم به سادگی از اطلاعات درون بانک ها استفاده کند. بنابراین در این برنامه فقط به اطلاعات درون یک بانک اطلاعاتی و به قسمت هایی مانند فرمها و گزارشات نیاز خواهیم داشت.