بخش های مختلف Connection String

خلاصه
1397/08/07

بخش های مختلف Connection String ساختار متنی که برای Connection String باید مورد استفاده قرار گیرد بستگی به سرویس دهنده اطلاعاتی دارد

بخش های مختلف Connection String


ساختار متنی که برای Connection String باید مورد استفاده قرار گیرد بستگی به سرویس دهنده اطلاعاتی دارد که مورد استفاده قرار می دهیم. مثلا اگر بخواهیم SQL Server به عنوان موتور اطلاعاتی برنامه خود استفاده کنیم باید پارامتری Server و Data Base مقدار آن ها را همانطور که در زیر نمایش داده شده است در متن مشخص کنیم:
Server = نام سرور بانک اطلاعاتی که می خواهید از آن استفاده کنید می باشد. این پارامتر معمولا حاوی نام کامپیوتری است که موتور بانک اطلاعاتی SQL Server در آن نصب شده است.
Data Set = نام بانک اطلاعاتی که میخواهیم مورد استفاده قرار دهیم در این پارامتر قرار می گیرد.
User ID = این پارامتر باید حاوی نام کاربری باشد که برای اتصال به بانک اطلاعاتی  می خواهیم از آن استفاده کنیم. به خاطر همین باید یک اکانت کاربری به آن بدهیم تا اجازه دسترسی به آن را داشته باشیم.
Password = کلمه عبور که برای این نام کاربری مورد استفاده قرار می گیرد.
برای ایجاد امنیت برای بانک های اطلاعاتی ایجاد شده به وسیله SQL Server باید هویت استفاده کننده توسط SQL Server مشخص شود. برای این تعیین هویت دو راه وجود دارد:
راه اول استفاده از نام کاربری و کلمه عبور است که با این مقادیر هم در متن Connection String نوشته شود و راه دوم استفاده از اکانت کاربری که در ویندوز از آن استفاده می کنیم