متصل کردن داده ها به کنترل Data Grid View

خلاصه
1397/08/07

با استفاده از جعبه ابزار به قسمت Data رفته و شيء Data Grid View را روي فرم مورد نظر مي آوريم که کادر Tasks Data Grid View به طور اتوماتيک نمايش داده خواهد


متصل کردن داده ها به کنترل Data Grid View

 
با استفاده از جعبه ابزار به قسمت Data رفته و شيء Data Grid View را روي فرم مورد نظر مي آوريم که کادر Tasks Data Grid View به طور اتوماتيک نمايش داده خواهد شد. در اين کادر در ليست جلوي عبارت Choose Data Source کليک و لينک Add Progect Data را کليک کرده که پنجره Data Source wizard Configuration نمايش داده خواهد شد.
در صفحه اول اين پنجره مي توانيد منبع داده اي مورد نظرتان را انتخاب کنيد. اگر بخواهيد به بانک اطلاعاتي که توسط نرم افزار هاي مختلفي مانند (Sql Server،Access ،Oracle و ...) ايجاد مي شود. بايد روي آيکون Data Base کليک کنيد. در غير اين صورت روي Web Servise اگر بخواهيد از طريق وب سرويس به بانک اطلاعاتي متصل شويد کليک نماييد. آيکون (Object) براي دسترسي به کامپوننت هاي داده اي در لايه منطق تجاري به کار مي رود.
در پنجره Choose your Data Connection روي دکمه New Connection کليک کنيد. در پنجره جديدي که باز مي شود گزينه Microsoft Access Database file را از ليست Data Source انتخاب کرده دکمه Countionue را بزنيد.
در کادر Add Connection روي دکمه Browse کليک کرده و سپس در فولدر Sampels آدرس فايل Northwind.Mdb را انتخاب کرده و سپس روي دکمه ok کليک تا نام و مسير در کادر متني قرار گيرد. با زدن ok کادر Add Connection بسته و صفحه Choose your Data Connection بر مي گردد. سپس دکمه Next را بزنيد. طي اين مرحله پنجره Choose your Data Connection نمايش داده شده که در ادامه دکمه Next را مي زنيم.
اکنون پنجره Choose your Data Connection باز شده و به شما اين اجازه را مي دهد داده هاي مورد نيازتان را انتخاب کنيد. در اين پنجره دکمه + گزينه Viwes را زده و از ليستي که در آن نمايش داده مي شود گزينه Customer Querry را تيک بزنيد. بدين صورت آن ليست تمام فيلدهايي که به وسيله اين پرس و جو برگشته مي شود نمايش داده خواهد شد. بنابراين در اينجا بدون اينکه کدي بنويسيم توانستيم اطلاعات را از يک بانک اطلاعاتي آورده و آن ها را نمايش دهيم. نکته ديگر زماني که مثلث کوچک کنار شيء مورد نظر را کليک کرديد پنجره اي باز مي شود به طوري که اگر نخواهيم حذف، اضافه و يا تغييري براي داده هاي موجود ايجاد شود گزينه هاي (Enable Adding-Enable Editing-Enable Deleting) را غير فعال کرده و اگر خواستيم برا اساس ستون ها مرتب کنيم Enable Colum Recording را فعال و کليک کنيد.