متصل کردن داده ها به کنترل Text BOX

خلاصه
1397/08/07

با استفاده از نوار ابزار شی Text BOX را روی نرم افزار مورد نظر بیاورید. در پنجره Properties آن شیء علامت مثبت کوچک مقابل آن کلیک نمایید


متصل کردن داده ها به کنترل Text BOX

 
با استفاده از نوار ابزار شی Text BOX را روی نرم افزار مورد نظر بیاورید. در پنجره Properties آن شیء  علامت مثبت کوچک مقابل آن کلیک نمایید. در لیستی که نمایش داده می شود آن خاصیت Text را انتخاب کرده و روی علامت مثبت کوچک مقابل آن کلیک نمایید. بدین ترتیب پنجره Data Source نمایش داده می شود که روی لینک Add Progect Data Source کلیک کنید تا ویزاردData Source Configuration Wizard نمایش داده شود. در صفحه اول این پنجره می توانید منبع داده ای مورد نظرتان را انتخاب کنید. اگر بخواهید به بانک اطلاعاتی که توسط نرم افزار های مختلفی مانند (Sql Server،Access ،Oracle و ...) ایجاد می شود. باید روی آیکون Data Base کلیک کنید. در غیر این صورت روی Web Servise اگر بخواهید از طریق وب سرویس به بانک اطلاعاتی متصل شوید کلیک نمایید. آیکون (Object) برای دسترسی به کامپوننت های داده ای در لایه منطق تجاری به کار می رود.
در پنجره Choose your Data Connection روی دکمه New Connection کلیک کنید. در پنجره جدیدی که باز می شود گزینه Microsoft Access Database file را از لیست Data Source انتخاب کرده دکمه Countionue را بزنید.
در کادر Add Connection روی دکمه Browse کلیک کرده و سپس در فولدر Sampels آدرس فایل NorthWwind.mdb را انتخاب کرده و سپس دکمه Ok کلیک تا نام و مسیر در کادر متنی قرار گیرد. با زدن ok کادر Add Connection بسته و به صفحه Choose your Data Connection بر می گردد. سپس دکمه Next را بزنید. طی این مرحله پنجره Save The Choose your Data Connection نمایش داده شده که در ادامه دکمه Next را می زنیم که طی آن پنجره Save The Choose your Data Connection String On The Application File نمایش داده شده و ما در ادامه Next را میزنیم.
در پنجره Choose Your Data Objects روی علامت مثبت که در سمت چپ Tables قرار دارد در لیست Data Bace Object کلیک کنید. سپس  در لیست ظاهر شده گزینه Coustomers کلیک کرده تا فیلدهای این جدول نیز نمایش داده شوند و در انتها نیز با کلیک روی فیلد ها ) Copany Name،Contact Name،Contact Title) آن ها را انتخاب کرده و سپس روی کلید Finish کلیک کنید.
مجددا در پنجره  Propertice روی علامت مثلث کوچک که در مقابل  خاصیت Text قرار دارد.کلیک کنید که این بار Data Source نشان داده شده که به ترتیب روی علامت مثبت کنار گزینه (Other Data Source- Project Data Source Not the wind Data set) و در آخر نیز روی Company Name  در این قسمت کلیک کنید. به این ترتیب کادر بسته و خاصیت Text  این Text Box به فیلد Copany در کامپوننت Data Set متصل خواهد شد. بدین ترتیب بدون اینکه کدی را  وارد کنیم توانستیم از طریق Text Box به داده های موجود در بانک اطلاعاتی دست یابیم.