نکاتی در مورد نصب نرم افزارهای کاربردی

خلاصه
1397/08/03

معمولاً امكان دارد نصب یك نرم‌افزار با مشكلاتی همراه باشد. هر بسته‌ی نرم‌افزاری مانند سیستمی كه بر روی آن نصب می‌شود

نکاتی در مورد نصب نرم افزارهای کاربردی


معمولاً امكان دارد نصب یك نرم‌افزار با مشكلاتی همراه باشد. هر بسته‌ی نرم‌افزاری مانند سیستمی كه بر روی آن نصب می‌شود دارای ویژگی‌های منحصر به خود بوده و با مابقی بسته‌ها فرق می‌كند. اگر چه تولیدكنندگان نرم‌افزار می‌توانند بسیاری از مشكلات را حدس زده و از بروز آنها پیشگیری به عمل آورند و یا با گوشزد كردن، شما را از آن مشكلات دور سازند اما در هر صورت آنها قادر به پیش‌بینی تمام مشكلات نیستند.
همچنین فضایی از ابهام درباره‌ی تمام مراحل نصب وجود دارد و همواره این سؤال پیش می‌آید كه در پشت صحنه‌ی این عمل چه می‌گذرد كه گاهی انجام آن با مشكل و مانع مواجه می‌شود؟ در پاسخ باید بگوییم كه گاهی یك رویداد بسیار جزیی می‌تواند مسیر نصب را دچار اختلال نماید. البته عمل نصب آنقدرها هم كه به نظر می‌رسد اسرار‌آمیز نیست.
احتمالاً یك نرم‌افزار به هنگام نصب، كارهایی مثل موارد زیر را انجام می‌دهد:
- خارج كردن فایل‌ها از حالت فشردگی
- پیكر‌بندی سیستم برای استفاده از برنامه
- بررسی این كه آیا شما سخت‌افزار و فایل‌هایی كه برای استفاده با نرم‌افزار جدید لازم هستند را دارید یا خیر؟
- جستجوی نسخه‌های قبلی برنامه‌ها
- ایجاد یك پوشه برای فایل
- افزودن میان‌برها به منوها، منوی Start و میزكار (Desktop)
- افزودن ورودی‌ها به Registry
- پرسش از شما برای پیكربندی بهتر برنامه
به طور مسلم نصب نرم‌افزار تنها قرار دادن یك CD- ROM در داخل درایو دیسك‌گردان نیست بلكه خیلی بیشتر از این یك مرحله را دربر می‌گیرد. در حقیقت مراحل اصلی نصب یك نرم‌افزار را می‌توان شامل سه مرحله‌ی قبل از نصب، هنگام نصب و بعد از نصب دانست. اگر شما به دقت این مراحل را زیر نظر داشته باشید می‌توانید از بوجود آمدن بسیاری از مشكلات كه به طور ناگهانی ظاهر می‌شوند جلوگیری به عمل آورید.