انواع نصب در نرم افزارها

خلاصه
1397/08/03

در بعضی از انواع نصب خصوصاً اگر شما در حال نصب یك برنامه‌ی حجیم باشید احتمالاً شانس انجام یك نصب سفارشی را خواهید داشت

انواع نصب در نرم افزارها


در بعضی از انواع نصب خصوصاً اگر شما در حال نصب یك برنامه‌ی حجیم باشید احتمالاً شانس انجام یك نصب سفارشی را خواهید داشت كه به شما اجازه می‌دهد ویژگی‌های مورد علاقه‌اتان را در برنامه بگنجانید. به این ترتیب می‌توانید اندازه‌ی برنامه را خودتان تعیین كنید.
 در ارتباط با بسیاری از شركت‌ها كه نسخه‌های جدیدی از برنامه‌ها را به بازار ارایه می‌دهند و بیشتر تأكیدشان بر روی حجم برنامه است؛ استفاده از روش نصب سفارشی یعنی ممانعت از نصب ویژگی‌هایی كه نمی‌خواهید، می‌تواند باعث ذخیره فضا بر روی درایو شود.
البته فضا نمی‌تواند تنها علت انتخاب روش نصب سفارشی باشد. در مورد بسته‌های مربوط به برنامه‌های كمكی شما می‌توانید ویژگی‌های كنترل كننده كه به اسم عملكرد پیشرفته بر روی عملكرد اصلی سیستم صدمه وارد می‌سازند را نصب نكنید. حتی اگر پردازنده‌اتان سرعت لازم برای اختصاص دادن به چنین ویژگی‌هایی را داشته باشد با این وجود هنگام استفاده از آنها كاهش سرعت را در عملكرد برنامه مورد نظر به وضوح مشاهده خواهید كرد.
بعضی از قطعات نرم‌افزاری خصوصاً آنهایی كه در شبكه استفاده می‌شوند و نیز برخی از نرم‌افزارهای اینترنت می‌توانند باعث آسیب‌پذیری سیستم شما شوند بویژه اگر با آنها آشنایی نداشته باشید و یا نحوه‌ی پیكر‌بندی‌اشان را ندانید. برای نمونه می‌توان به ایرادی كه اوایل امسال در برنامه‌ی Index Server محصول شركت میكروسافت بوجود آمد اشاره كرد. این برنامه در ویندوز ۲۰۰۰ تعبیه شده و همچون یك برنامه‌ی افزودنی بر