خواص راهبری در دلفی

خلاصه
1397/07/23

خواص بسیاری مشخص کننده نحوه راهبری کنترل ها روی فرم به وسیله کاربر می باشند

خواص راهبری در دلفی


خواص بسیاری مشخص کننده نحوه راهبری کنترل ها روی فرم به وسیله کاربر می باشند:
Caption: شامل رشته متنی است که به صورت برچسب روی جزء قرار خواهد گرفت. برای زیر خط دار کردن یک کاراکتر از رشته، می توانید قبل از آن کاراکتر علامت& را قرار دهید. کاراکترهای از این نوع را، کاراکتر شتاب دهنده می نامند. کاربر می تواند منو یا کنترل را با فشار دادن Alt همراه با کارکتر زیر خط دار، انتخاب نماید.
TabOrder: مشخص کننده اولویت یک کنترل در میان کنترل های دیگر که همگی تحت یک پدید آورنده هستند، می باشد. منظور از اولویت برای یک کنترل این است که در دریافت فوکوس دارای اولویت می باشد. یعنی زمانی که کاربر کلید Tab را می فشارد، فوکوس به کنترلی تعلق می گیرد که دارای اولویت بالاتری باشد. در ضمن TabOrder اولویتی است که با اضافه شدن هر جزء به فرم، به آن جزء تعلق می گیرد اما شما می توانید اولویت اجزا را به دلخواه تعیین کنید که این عمل با تغییر دادن  مقدار خاصیت TabOrder که یک مقدار عددی است، صورت می گیرد. در ضمن TabOrder تنها زمانی با معنی خواهد بود که خاصیت TabStop دارای مقدار Turue باشد.
TabStop: مشخص کننده این است که کنترل می تواند فوکوس را دریافت کند و برای تنظیم آن باید مقدار خاصیت TabStop را به True یا False تغییر دهید.