پخشی نمودن برنامه ها

خلاصه
1397/07/22

یک پروتکل ارتباطی است که اجازه می دهد تا بتوانید برنامه هایی را بنویسید که بتوانند از طریق شبکه با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

پخشی نمودن برنامه ها با استفاده از TCP/IP

TCP/IP یک پروتکل ارتباطی است که اجازه می دهد تا بتوانید برنامه هایی را بنویسید که بتوانند از طریق شبکه با یکدیگر ارتباط داشته باشند. TCP/IP یک لایه حمل و نقل را عرضه می کند اما معماری خاصی را برای ساختن برنامه های پخشی، تحمیل نمی کند.
رشد نمودن اینترنت در محیطی را به وجود آورده است که اغلب کامپیوتر ها هم اکنون به نوعی از TCP/IP دسترسی دارند که پخشی نمودن و تنظیم نمودن برنامه ها را آسان نموده است.
برنامه هایی که از TCP/IP استفاده می کنند، می توانند برنامه های پخشی مبتنی بر پیغام باشند ( نظیر برنامه های سرویس دهنده وب که سرویس HTTP نیاز به درخواست پیغام دارد) یا برنامه های شیئی پخشی (نظیر برنامه های پایگاه داده ای پخشی که با استفاده از Socket های ویندوز، ارتباط برقرار می کنند).
ساده ترین روش برای افزودن قابلیت TCP/IP به برنامه هایتان استفاده از Socket های سرویس گیرنده/ سرویس دهنده می باشد. دلفی همچنین با عرضه CGI Script ها و DLL ها از برنامه هایی که سرویس دهنده های وب را گسترش می دهند پشتیبانی می کند. همچنین دلفی از برنامه های پایگاه داده ای مبتنی بر TCP/IP  نیز پشتیبانی می کند.