محافظت نمودن از بلوک های کد

خلاصه
1397/07/22

برای نیرومند ساختن برنامه هایتان، کد شما نیاز به شناخت استثنائات در زمان رخ دادن آن ها و پاسخ دادن به آن ها دارد.

محافظت نمودن از بلوک های کد

برای نیرومند ساختن برنامه هایتان، کد شما نیاز به شناخت استثنائات در زمان رخ دادن آن ها و پاسخ دادن به آن ها دارد. در صورتی که شما به استثنائات پاسخ ندهید، برنامه جعبه پیغامی را که شامل خطای رخ داده خواهد بود نمایش خواهد داد. لذا وظیفه شما این است که محل هایی را که ممکن است در ان جا خطل هایی رخ دهد شناسایی نموده و پاسخ دادن به خطاهایی را در آن محل ها تعریف نمایید، به خصوص در محل هایی که ممکن است بروز خطا باعث از دست دادن منابع یا داده ها بشود.
برای ایجاد نمودن حساسیت نسبت به یک استثنا، شما این عمل را روی بلوک های کد نوشته شده در برنامه هایتان اعمال می کنید. زمانی که شما عبارات پیوسته ای داشته باشد که همگی نیاز به نشان دادن حساست خاصی نسبت به خطا ها، داشته باشند، شما می توانید این عبارات را درون یک بلوک گروه بندی نمایید و پاسخ هایی را برای خطاها تعریف نمایید که روی تمام بلوک مورد نظرتان اعمال شوند.
به بلوک هایی که پاسخ  های مشخصی را به استثنائات می دهند، بلوک های محافظت شده گفته می شود. به این علت  که این بلوک ها می توانند بر علیه خطا عمل نمایند که در غیر این صورت این خطا ها می توانند باعث قطع شدن برنامه و یا خرابی داده ها شوند. برای محافظت نمودن بلوک ها شما نیاز به دانستن موارد زیر دارید:
•    جواب دادن به استثنائات
•    استثنائات و روند کنترل آن ها
•    جواب دادن به استثنائات به صورت تو در تو