انواع نمودارها در ورد word

خلاصه
1397/07/24

انواع نمودارها در ورد (word) برای ترسیم نمودار، ابتدا باید در مورد نوع نمودار تصمیم گیری کرد

انواع نمودارها در ورد (word)


برای ترسیم نمودار، ابتدا باید در مورد نوع نمودار تصمیم گیری کرد. نوع نموداری که انتخاب می کنیم به نوع داده هایی که باید ارائه شوند و روش آن ها بستگی دارد. تمام نمودارها برای نشان دادن همه انواع داده ها مناسب نیستند.، بعضی از آن ها برای نشان دادن نحوه تغییر موارد مورد بحث در طول زمان و بعضی دیگر نیز برای نشان دادن صفت های مجموعه ای از مقادیر نسبت به کل مناسب می باشند.
انـــــــواع نــــــمـــــودار
1.    نمودار خطی (Line Chart): این نوع نمودار برای تاکید بر روند تغییرات مقادیر در طول زمان به کار می رود. این نوع نمودار ابتدایی ترین نوع نمودار می باشد. نمودار خطی در واقع فقط از یک خط تشکیل شده است که نقطه های ایجاد شده بر اساس اطلاعات موجود بر روی محورx و y را به یکدیگر  متصل می کند.
2.    نمودار ستونی ( Column Chart): مشابه نمودار نواری است، از این نمودار برای تاکید روی اختلاف بین اقلام استفاده می شود. اگر بخواهیم عنصری را با عنصر دیگر مقایسه می کنیم، از نمودار استفاده می کنیم.
3.    نمودار مسطح یا دایره ای (Pie Chart): این نمودار برای نشان دادن نسبت بین اجزاء و یک کل به کار می رود. این نمودار می تواند از یک سری داده های منفرد تشکیل شده باشد که نقطه های داده های آن حداکثر می توانند 7 نقطه باشند. اگر چه برنامه می توانند با مقدار بیشتری نقطه نیز کار کند اما برش های بسیار نازک موجب می شود که خواندن نمودار مشکل شود.
4.    نمودار پراکندگی توزیعی (Scatter Chart): شبیه نمودار خطی است. از این نمودار برای  تاکید بر اختلاف بین دو سری از مقادیر استفاده می شود. در این نمودار بر خلاف نمودار خطی، داده هایی که بر روی محور x قرار می گیرند y دیگر نمی توانند نشان دهند، نقطه های مربوط به داده های مختلف باشند بلکه محور x باید در واقع نشان دهنده تغییرات یکنواخت یک نوع داده منفرد باشد.
5.    نمودار میله ای (نواری) (Bar Chart): از این نوع نمودار برای مقایسه مقادیر در مقطعی از زمان استفاده می شود. این نمودار مانند نمودار ستونی است که ستون های آن به جای محور x نسبت به محور y ترسیم شده اند یعنی مانند ستونی است که در جهت Iand Scape چاپ شده باشند.
6.    نمودار راداری (Radar bar): نوعی از نمودار خطی است. با این تفاوت که نمودار مذبور به جای اینکه نسبت به محور ترسیم شود، نسبت به یک نقطه مرکزی ترسیم می شود. یعنی خط افقی در نمودار خطی، در نمودار راداری به صورت دایره نشان داده می شود.
7.    نمودار حبابی (Bubble chart): مانند نمودار  پراکندگی است و به صورت ترسیم نغییرات مداورم داده های محور x و y نسبت به یکدیگر می باشد. در نمودارهای حبابی برخلاف نمودار پراکندگی می توان به ازای هر نقطه از محور، بخش های مختلفی از داده ها را مورد استفاده قرار داد.
8.    نمودار انباشته (Stack chart): برای نشان دادن اثر عنصرهای داده های متعدد بر روی یک عنصر گرافیکی منفرد مورد استفاده قرار می گیرد.