انواع نرم افزار خیریه از نظر سیستم عامل

خلاصه
1398/07/29

هر نرم افزار خیریه از لحاظ اینکه روی چه سیستم عامل نصب شود به دسته های مختلفی تقسیم می شود که در زیر برخی از این دسته ها نشان داده شده است:

انواع نرم افزار خیریه از نظر سیستم عامل
هر نرم افزار خیریه  از لحاظ اینکه روی چه  سیستم عامل نصب شود به دسته های مختلفی تقسیم می شود که در زیر برخی از این دسته ها نشان داده شده است:
نرم افزار خیریه قابل نصب روی ویندوز همانند ویندوز 10،8،7 و غیره
نرم افزار خیریه قابل نصب روی اندروید همانند اندروید 4،6 و غیره
نرم افزار خیریه قابل نصب روی ios برای دستگاه های اپل
نرم افزار خیریه قابل نصب روی سیستم عامل مکینتاژ
نرم افزارهای خیریه قابل نصب روی لینوکس
نرم افزار خیریه قابل نصب روی دیگر سیستم عامل ها
نرم افزار خیریه قابل اجرا روی مرورگرهای وب
نرم افزارهای خیریه وب اپلیکیشن
و غیره


نرم افزار خیریه قابل نصب روی ویندوز


این نرم افزارها جز پرکاربردترین نرم افزارهای مدیریت موسسات خیریه هستند. پس از دانلود این نرم افزارهای خیریه یک فایل setup با پسوند exe به شما داده خواهد شد که تنها روی سیستم عامل ویندوز  نصب می شود.
نکته ای که وجود دارد این است که برخی از این نرم افزارهای امکان دارد روی ویندوز 10، xp، 7, 8، ویستا، 8.1، 2003 و غیره نصب شود. یا ممکن است حتی در تمامی نسخه ها قابل نصب باشد. هنگام خرید نرم افزار باید از سازنده آن بپرسید که این نرم افزار روی چه نسخه هایی از سیستم عامل ویندوز قابل نصب است.
نرم افزار مدیریت خیریه سرو از تمامی سیستم عامل های ویندوز پشتیبانی می کند و شما به راحتی می توانید آن را بر روی تمامی نسخه های ویندوز نصب کنید. در این نرم افزارهای معمولا اطلاعات بر روی سیستم های خیریه شما ذخیره می شوند و امکان دسترسی به اطلاعات شما از خارج از موسسه امکان پذیر نیست.
همچنین باید توجه داشته باشید که معمولا بیشتر از این نرم افزارهای روی کامپیوتر یا لپ تاپ هستند. البته برخی از تبلت های ویندوز بیس هم می توانند نرم افزارهای مبتنی بر ویندوز را نصب کنند.

نرم افزار خیریه قابل نصب روی اندروید همانند اندروید 4،6 و غیره


این گونه نرم افزارهای تنها می توانند روی سیستم عامل اندروید نصب شوند. اندروید بیشتر روی گوشی های موبایل، تلویزیون ها و غیره قابل نصب است. هنگام دانلود نرم افزار خیریه معمولا یک فایل با پسوند apk به شما داده می شود که می توانید آن را روی سیستم عامل اندروید نصب کنید.
نرم افزار مامور خیریه سرو این امکان را دارد که بر روی نسخه اندروید نصب شود. این نرم افزار همراه نرم افزار مدیریت موسسات خیریه سرو به شما هدیه می دهد و کاملا رایگان است. اندروید هم نسخه های مختلفی دارد که هم نام دارند همانند اندروید آبنبات چوبی و غیره یا شماره دارد مثلا اندروید 4،5،6 و غیره. که پس از خرید باید از تولید کننده آن بپرسید این نسخه از نرم افزار اندروید با چه سیستم عامل هایی سازگار است.

نرم افزار خیریه قابل نصب روی ios
نرم افزار خیریه قابل نصب روی ios برای دستگاه های اپل
این نرم افزارهای خیریه تنها روی سیسم هامل ios برای دستگاه های شرکت اپل ساخته می شوند. معمولا در ایران نرم افزارهای تولید شده برای این سیستم عامل کم است.


نرم افزارهای خیریه قابل نصب روی لینوکس
اینگونه نرم افزارهای خیریه روی سیستم عامل های لینوکس نصب می شوند. سیستم عامل لینوکس هم انواع مختلفی دارد مانند لینوکس centos و غیره. معمولا به دلیل کمی استفاده

کنندگان از سیستم عامل لینوکس بیشتر تولید کنندگان ایرانی روی این نرم افزار تمرکز کمتری دارند.


نرم افزار خیریه قابل نصب روی دیگر سیستم عامل ها
نرم افزارهای خیریه امکان دارد برای سیستم عامل های دیگری هم نوشته شوند.


نرم افزار خیریه قابل اجرا روی مرورگرهای وب
نرم افزارهای خیریه تحت وب یا قابل نصب روی سرور از داخل محیط مرورگر قابل دسترس هستند. اطلاعات شما در این گونه نرم افزارهای مبتنی بر وب روی یک سرور در اینترنت قرار دارد و در محیط خیریه شما ذخیره نمی شود. اینگونه نرم افزارها هیچ فایل نصبی در اختیار شما قرار داده نمی شود و تنها یک نام کاربر و کلمه عبور و یک آدرس ورود به شما داده می شود.


نرم افزارهای خیریه وب اپلیکیشن
این گونه نرم افزارها دارای دو نسخه هستند که بانک اطلاعاتی آنها روی اینترنت ذخیره شده و یک نسخه از نرم افزار به شما داده می شود. یعنی هم روی ویندوز یا سیستم عامل نصب شده و بانک اطلاعاتی آنها دراینترنت ذخیره می شود. اینگونه نرم افزارهای هم اطلاعاتشان در سیستم های شما ذخیره نمی شود.