کارکردن با پیغام ها

خلاصه
1397/07/21

یک پیغام در حقیقت اخطاری است که از طرف سیستم عامل ویندوز برای برنامه ارسال می شود و نشان دهنده بروز یک رویداد می باشد. پیغام یک رکورد است

کارکردن با پیغام ها

یک پیغام در حقیقت اخطاری است که از طرف سیستم عامل ویندوز برای برنامه ارسال می شود و نشان دهنده بروز یک رویداد می باشد. پیغام یک رکورد است که توسط سیستم عامل ویندوز برای کنترل ارسال می شود. برای مثال زمانی که شما روی یک جعبه محاوره ای کلیک می کنید، سیستم عامل ویندوز یک پیغام به کنترل فعال و برنامه ای که آن کنترل را شامل می شود، ارسال می کند و برنامه واکنش لازم را برای رویداد به وجود آمده انجام خواهد داد.
در صورتی که عمل کلیک روی دکمه صورت گرفته باشد، رویداد OnClick می تواند فعال شود و پیغام را دریافت نمایند، اما اگر عمل کلیک روی فرم صورت گرفته باشد، برنامه می تواند پیغام را نادیده بگیرد.
نوع رکوردی که توسط سیستم عامل ویندوز برای برنامه ارسال می شود، TMsg خوانده می شود. سیستم عامل ویندوز برای هر پیغامی یک ثابت تعریف کرده است که این مقادیر درون فیلد Message مربوط به رکورد TMsg قرار دارند.تمامی این ثابت ها با حروف wm شروع می شود.
VCL (کتابخانه اجزای بصری) به صورت خودکار تا زمانی که کنترل کننده رویداد خاصی توسط شما نوشته نشده باشد، تمامی پیغام ها را کنترل خواهد نمود.