عملیات رشته ها

خلاصه
1397/08/07

عملیات رشته ها غالبا کامپیوترها برای کار با رشته های کاراکتری همانند داده های عددی به کار می روند. به طور مثال در کاربردهای پردازش داده های تجاری، اسامی، آدرس خیابان ها و اطلاعات دیگری باید ذخیره شده و گاهی مرتب شوند.

عملیات رشته ها

غالبا کامپیوترها برای کار با رشته های کاراکتری همانند داده های عددی به کار می روند. به طور مثال در کاربردهای پردازش داده های تجاری، اسامی، آدرس خیابان ها و اطلاعات دیگری باید ذخیره شده و گاهی مرتب شوند.
برنامه های ویراستار متن و واژه پردازها باید قادر باشند که به دنبال  رشته های کارکتری مثل  لغات یا عبارت ها بگردند و یا آن ها را جابه جا کنند. یک اسمبل باید قادر باشد تا عناصر دستور العمل های زبان اسمبلی را جدا کند، و آن هایی را که جزء کلمات رزرو شده هستند تشخیص  دهند. حتی وقتی محاسابات عددی است، اغلب لازم است که یک رشته کاراکتری، که از صفحه کلید وارد می شود، به فرم عددی داخل کامپیوتر تبدیل نمود، و یا به منظور نشان دادن اعداد در روی صفحه نمایش، فرم درونی اعداد را به رشته کاراکتری تبدیل نمود ریز پردازنده 80*86 دارای دستور العمل هایی می باشد که می توانند روی رشته های کاراکتری عمل کنند. همین دستور العمل می توانند روی کلمات ، کلمات مضاعف یا (در حالت 64 بیتی) چهار کلمه ای نیز کار کنند.