اصطلاحات متداول دوره سال مالی و موسسه خیریه در نرم افزار خیریه سرو

خلاصه
1398/10/27

در نرم افزارهای حسابداری از جمله نرم افزار مدیریت خیریه سرو اصطلاحات زیادی از جمله دوره مالی، سال مالی، موسسه خیریه و غیره وجود دارد. در این آموزش می خواهیم شما را با برخی از ا

مقدمه
در نرم افزارهای حسابداری از جمله نرم افزار مدیریت خیریه سرو اصطلاحات زیادی از جمله دوره مالی، سال مالی، موسسه خیریه و غیره وجود دارد. در این آموزش می خواهیم شما را با برخی از اصطلاحات آشنا کنیم. هنگامی که اولین بار برنامه خیریه سرو را اجرا می کنید گزینه ای بنام ایجاد موسسه و سال مالی وجود دارد که در این آموزش می خواهیم به شما توضیحات این موارد را بیان کنیم.



موسسه خیریه چیست؟
در نرم افزار خیریه سرو می توان چندین موسسه خیریه را در نرم افزار تعریف کرد. در نرم افزار خیریه سرو برای اطلاعات هر یک از  موسسات خیریه می توان یک بانک اطلاعاتی تعریف کرد. این نرم افزار به گونه ای طراحی شده که برای هر موسسه خیریه می توان اطلاعات جداگانه ای را ثبت کرد. با ثبت اطلاعات هر موسسه خیریه در یک پرونده موسسه به راحتی می توان اطلاعات را از هم تفکیک کرد. تفکیک اطلاعات مزایای زیادی دارد از جمله تفکیک گزارشگیری، تفکیک اطلاعات،کاهش حجم بانک اطلاعاتی نرم افزار  و غیره. منظور از ایجاد موسسه خیریه، تشکیل پرونده برای هر خیریه هست.



دوره یا سال مالی چیست؟
در پرونده هر موسسه خیریه می توان چندین دوره مالی یا سال مالی تعریف کرد. سال مالی برای مشاغل هر دوازده ماه یکبار شروع می‌شود و روز شروع آن برای مشاغل در کشورهای مختلف دنیا متفاوت است. به عبارت دیگر برخلاف سال شمسی که روز آغاز آن در ایران اول فروردین ماه است، اما سال مالی هر کشور توسط همان کشور مشخص می‌شود. معمولاً در ایران روز اول فروردین به عنوان روز آغاز سال مالی نیز در نظر گرفته می‌شود. همچنین هر شرکتی می تواند شروع دوره مالی آن متفاوت است.



ورود به دوره مالی چیست؟
اگر می خواهید اطلاعات یک دوره مالی برای شما بارگزاری شود باید وارد آن دوره مالی بشود. در نرم افزار خیریه سرو امکان ورود به سال های مختلف مالی وجود دارد. وقتی یک بانک اطلاعاتی را برای وارد شدن به آن انتخاب می کنید در اصل شما وارد آن سال مالی وارد شده اید.



سایر مقالات آموزشی شرکت نرم افزاری آبان رایان البرز :