آموزش استفاده از راهنماهای داخلی نرم افزار خیریه سرو

خلاصه
1398/08/20

امروزه نرم افزارها به منظور راهنمایی و آموزش کاربران دارای انواع راهنمایی هایی می باشند. راهنماها هنگام کار با نرم افزار به کاربر کمک می کنند تا نحوه انجام عملیات های گوناگون ر

مقدمه
امروزه نرم افزارها به منظور راهنمایی و آموزش کاربران دارای انواع راهنمایی هایی می باشند. راهنماها هنگام کار با نرم افزار به کاربر کمک می کنند تا نحوه انجام عملیات های گوناگون را یادبگیرد. راهنماها انواع مختلفی دارند مثلا کتابچه ها، راهنماهای آنلاین، راهنمای های تصویری،راهنماهای کوتاه و غیره. نرم افزار خیریه سرو انواع زیادی از راهنما را پشتیبانی میکند. در این آموزش راهنماهای داخلی نرم افزار خیریه را مورد بررسی قرار می دهیم.



راهنمای نرم افزار چیست؟
راهنماهای نرم افزار یکسری مستندات از قبل آماده شده هستند که شرکت های تولید کننده نرم افزار برای کار با نرم افزار در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله «آموزش و راهنمای نرم افزارها چیست» را مطالعه نمایید.



راهنمای داخلی چیست؟
راهنمای داخلی به راهنمایی هایی گفته می شود که کوتاه و سریع هستند. این راهنمایی ها هنگامی استفاده می شوند که کاربر راهنمایی ها و کتابچه های کامل نرم افزار خیریه سرو را مطالعه نموده باشد و بعدها حین کار کاربرد یک دکمه را فراموش می کند. راهنماهای سریع باعث می شوند سریع بتواند کاربرد آن دکمه را مشاهده نماید.



نحوه استفاده از راهنماهای داخلی نرم افزار خیریه سرو
راهنماهای داخلی نرم افزار خیریه سرو انواع مختلفی دارند و در مکان های مختلفی قرار دارند. برخی از راهنماها در قسمت یک تب جداگانه قرار دارند. برخی از آنها در قسمت پایین فرم ها قرار دارند و برخی از راهنماها روی دکمه ها نوشته شده اند.


راهنماهای در فرم جداگانه نرم افزار خیریه سرو
در نرم افزار خیریه سرو یکسری راهنماهای داخلی جداگانه در یک فرم جداگانه وجود دارد. این راهنماها باعث می شود بتوانید کاربرد فرم ها را مشاهده نمایید. در تصویر زیر یک نمونه فرم را مشاهده می نمایید.

 

راهنماهای داخلی نرم افزار خیریه سرو

 

راهنماهای نوشته شده روی دکمه ها
این راهنماها روی دکمه ها نوشته می شوند و بیشتر به منظور نشان دادن کلیدهای میانبر هستند. این نوشته ها باعث می شوند تا هنگامی که کاربر چیزی را فراموش می کند یا کلیدی را بخاطر ندارد فوری بتوانند آن را مشاهده کنند. در فرم بالا نوشته شده دکمه ذخیره دارای میانبر کلید F2 می باشد.

 

راهنماهای متنی سریع بصورت یادداشت:
این راهنماها بصورت متنی قرار دارند و معمولا در گوشه های پایین نرم افزار قرار دارند. راهنماهای متنی راهنماهای سریع و یادداشت واری هستند که برای یادآوری به کاربر نوشته می شوند. در زیر می توانید یک نمونه از راهنماهای سریع نرم افزار خیریه را مشاهده نمایید.

 

راهنماهای سریع نرم افزار خیریه سرو

 

راهنماهای دیگری هم در نرم افزار خیریه سرو وجود دارند که می توانید پس از استفاده از نرم افزار مدیریت موسسات خیریه سرو آن ها را مشاهده نمایید.