راهنمای نرم افزار خیریه سرو چیست

خلاصه
1398/08/14

هر نرم افزاری همانند نرم افزار خیریه سرو برای استفاده نیاز به راهنمایی اولیه دارد. شرکت های تولید کننده نرم افزار به منظور آسان سازی و یادگیری کاربران برنامه های تولید شده از چ

مقدمه
هر نرم افزاری همانند نرم افزار خیریه سرو برای استفاده نیاز به راهنمایی اولیه دارد. شرکت های تولید کننده نرم افزار به منظور آسان سازی و یادگیری کاربران برنامه های تولید شده از چندین نوع راهنمایی استفاده می کنند. راهنمایی هایی که ارائه می شود متنوع بوده و هر شرکتی نسبت به صلاح دید خودش یکسری راهنماها را در اختیار مشتریان قرار می دهد. در این مطلب آموزشی در مورد هر یک از انواع راهنمایی و آموزش بحث خواهیم کرد. در نرم افزار خیریه سرو چندین نوع راهنما وجود دارد که به هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.


راهنمای نرم افزار چیست؟
شرکت های تولید کننده نرم افزارها به منظور استفاده کاربران مستنداتی را تدوین می کنند و آن ها را در اختیار مشتریان قرار می دهند. مشتریان قبل از استفاده از نرم افزارها باید این مستندات را مطالعه نمایند تا بتوانند به صورت صحیح از برنامه و نرم افزارها استفاده کنند.


انواع راهنمای نرم افزارها:


راهنماهای اینترنتی یا برخط نرم افزار
این راهنمایی ها یکسری آموزش  های استفاده از نرم افزارهای هستند که بر روی اینترنت قرار داده می شوند. معمولا این آموزش ها در قالب صفحه html هستند و در سایت های شرکت های تولید کننده نرم افزار قرار داده می شوند. نرم افزار خیریه سرو هم راهنمایی های آنلاین جهت ارائه به کاربران دارد.


کتابچه های الکترونیکی نرم افزار
این راهنمایی های نرم افزارها معمولا به شکل کتابچه های الکترونیکی در اختیار مشتریان قرار داده می شود. کتابچه های الکترونیک فایل هایی همانند pdf و غیره می باشند. کاربران این کتاب های آموزشی نرم افزارها را می توانند از شرکت های تولید کننده نرم افزار دریافت کنند و سپس آن ها را مطالعه نمایند. نرم افزار خیریه سرو دارای چندین کتابچه الکترونیکی است.


فیلم های آموزشی نرم افزار
فیلم های آموزشی نرم افزارهای معمولا فایل های تصویری و فیلم وار هستند که محیط نرم افزار را آموزش می دهند. این فیلم های کمک می کنند کاربران نحوه استفاده از فرم های برنامه ها را یاد بگیرند. در نرم افزار خیریه سرو هم چندین فیلم آموزشی ارائه شده است. این فایل ها معمولا با پسوند های فیلمی همانند mp4، mkv  و غیره هستند.


راهنماهای داخلی نرم افزارها
راهنماهای داخلی نرم افزاری درون خود نرم افزارها وجود دارند. محیط قرار گیری این راهنما متفاوت است، ممکن است برخی از راهنما درون خود فرم ها بصورت نکته نوشته شود. ممکن است بصورت فایل بر روی نرم افزار قرار داده شود. نرم افزار خیریه سرو دارای راهنماهای داخلی نرم افزار می باشند.


راهنما و جزوه کاغذی نرم افزارها
در گذشته خیلی از شرکت ها راهنما و جزوات را بصورت سنتی بر روی کاغذ تولید می کردند ولی امروزه این راهنماها بصورت فایل های الکترونیک تبدیل شده اند. نرم افزار خیریه سرو قبلا دارای جزوه و کتابچه های کاغذی بود ولی به دلیل منسوخ شدن این روش دیگر این نوع راهنما ارائه نمی شود.


راهنمای پرسش و پاسخ نرم افزارها
بر روی برخی از نرم افزارها راهنماهایی تحت عنوان پرسش و پاسخ قرار دارد. این راهنماها بصورت متنی و گاهی بصورت تصویری هستند. این پرسش و پاسخ ها گاهی بصورت آنلاین و گاهی درون نرم افزارها قرار دارند. نرم افزار خیریه سرو اینگونه پرسش و پاسخ ها را درون نرم افزارها ارائه می دهد.
در مقالات بعدی کلیه این روش ها را بصورت کامل توضیح خواهیم داد.