نرم افزار مدیاپلیر

خلاصه
1397/08/28

رسا نما یا مدیا پلیر (به انگلیسی: Media player) یا پخش‌کننده فایل‌های چندرسانه‌ای، به گونه‌ای از نرم‌افزارهایی اطلاق می‌شود که ویژگی آن‌ها، پخش فایل‌های چندرسانه‌ای می باشد.

نام نرم افزار:  نرم افزار مدیاپلیر
نام شرکت سازنده :  مایکروسافت
نوع نرم افزار: خارجی
کاربرد: 
رسا نما یا مدیا پلیر (به انگلیسی: Media player) یا پخش‌کننده فایل‌های چندرسانه‌ای، به گونه‌ای از نرم‌افزارهایی اطلاق می‌شود که ویژگی آن‌ها، پخش فایل‌های چندرسانه‌ای می باشد. این نرم‌افزارها توانایی پخش فایل‌های صوتی و تصویری را دارند؛ برخی از این نرم‌افزارها، به شکل اختصاصی توانایی پشتیبانی از یکی از آن‌ها و برخی نیز توانایی پخش هردو نوع فایل صوتی و تصویری را دارند.
در نرم‌افزارهای مدیاپلیر، آیکون‌ها و دکمه‌های مشترکی در میان تفاوت‌های آن‌ها وجود دارد که برخی از آن‌ها مانند Media-playback-start.svg (play یا پخش)، Media-playback-pause.svg (pause یا مکث)، و Media-playback-stop.svg (stop یا توقف) از آن جمله‌اند.
این نرم‌افزارها برای پخش هرگونه از فایل‌های صوتی و تصویری، از پسوندهای خاصی پشتیبانی می‌کنند.
تاریخچه شرکت مایکروسافت:
شرکت مایکروسافت، یک شرکت چندملّیتی است، که مرکز آن در ایالات متحده آمریکا قرار دارد. این شرکت، بزرگترین شرکت ارائه نرم‌افزار رایانه در دنیاست، که به انتشار کتاب و تولید محصولات چندرسانه‌ای و ارائه خدمات پست الکترونیکی نیز می‌پردازد.
دفتر مرکزی: ردموند، ایالت واشینگتن، ایالات متحده آمریکا
تاریخ تأسیس: ۴ آوریل ۱۹۷۵ م.، البوکرکی، نیومکزیکو، ایالات متحده آمریکا
بنیان گذاران: بیل گیتس، پل آلن
وب سایت شرکت
www.microsoft.com