نرم افزار تری‌دی‌اس‌مکس

خلاصه
1397/08/18

تری‌دی‌اس‌مکس (به انگلیسی: ۳ds Max) بسته‌ای نرم‌افزاری با قابلیت ساخت مدلهای سه بعدی، متحرکسازی و رندر می‌باشد.

نام نرم افزار:  نرم افزار تری‌دی‌اس‌مکس


نام شرکت سازنده :  اتودسک
نوع نرم افزار: خارجی
کاربرد: 
تری‌دی‌اس‌مکس (به انگلیسی: ۳ds Max) بسته‌ای نرم‌افزاری با قابلیت ساخت مدلهای سه بعدی، متحرکسازی و رندر می‌باشد. این نرم‌افزار یکی از قدرتمند ترین برنامه‌های طراحی مدلهای سه بعدی انیمیشن سازی و رندرینگ در عرصه گرافیک کامپیوتری(به انگلیسی: CG)هست سالهاست که توسط کمپانی‌های میانجی متفاوت نظیر Yost، Kinetix و Discreet توسعه یافته و عاقبت دوباره به وسیله توسعه دهنده اصلی خود یعنی Autodesk خریداری شد. امکانات بسبار گسترده و کارایی به نسبت آسان و همچنین ساز گاری با pluginهای third-party متعدد از مزایای این نرم‌افزار قوی هست. به طور گسترده‌ای در معماری ساختمان، طراحی صنعتی، ساخت بازی‌های کامپیوتری و پیش پردازش جلوه‌های ویژه استفاده می‌شود و بزرگترین قابلیتش امکانات خوب مدل سازی است. این نرم‌افزار همچنین دارای سیستم آنالیز نور indirect illumination & radiosity سیستم ذره particle system بسیار قدرتمنده که محیطی مناسب برای شبیه سازی تصاویر و صحنه‌های واقعی برای کاربر ایجاد می‌کند. زبان برنامه نویسی (به انگلیسی: scripting)این نرم‌افزاره که MAXscript نام داره و قابلیت‌های برنامه رو دوچندان می‌کند.
تاریخچه اتودسک:
ااین نرم‌افزار ابتدا در سال ۱۹۹۰ در محیط DOS با نام "۳D Studio" (به معنای کارگاه سه بعدی) توسط گروه yost ساخته شد و کمپانی Autodesk آن را تکثیر کرد پس از انتشار نسخه ۴ نرم‌افزار، این محصول برای محیط windows باز نویسی و با نام جدید "۳D Studio Max" توسط Kenitix که در آن زمان، بخش رسانه‌ها و سرگرمی Autodesk بود روانه بازار شد. سپس شرکت Autodesk تمامی امتیازات نرم‌افزار را خریداری کرد و تمامی تغییرات و تکمیل آن تا دو نسخه بعدی را خود انجام داد. کمی بعد نام نرم‌افزار بار دیگر به "۳ds max" (تمامی حروف بصورت کوچک) تغییر کرد و توسط Discreet که به تازگی به تملک Autodesk درآمده بود انتشار یافت. در نگارش ۸ این نرم‌افزار نام Discreet حذف و لوگوی Autodesk جای آن را کرفته و بار دیگر اسم محصول به "۳ds Max" (با حروف بزرگ و کوچک) تغییر کرد.
Autodesk 3ds max، که قبلاً 3d studio max بوده، نرم‌افزارهای گرافیکی برای ساخت انیمیشن‌های 3dمدل‌ها و تصاویر هستند. آن به وسیله autodesk رسانه‌ها و سرگرمی توسعه یافته و تولید شده است. آن دارای قابلیت‌های مدل سازی، معماری انعطاف پذیر plugin است و می‌تواند بر روی platformهای مایکروسافت ویندوز استفاده شود. این عنصر اغلب توسط توسعه دهندگان بازی‌های ویدئویی، استودیو تجاری تلویزیون و استودیو تخیلی معماری استفاده می‌شود. همچنین برای اثر فیلم‌ها و فیلم قبل از تجسم فکری استفاده می‌شود. به علاوه مدل سازی آن‌ها و ابزار انیمیشن، آخرین نسخه از 3ds Maxنیز دارای shaderها مانند (انسداد محیط و پراکندگی زیر سطحی) شبیه سازی پویا، سیستم‌های ذرات، سیستم رادیویی، ایجاد نقشه طبیعی و رندر، تذهیب جهانی، رابط کاربری قابل تنظیم و زبان برنامه نویسی خود است.
نوع شرکت: عمومی
دفتر مرکزی: سان رافائل، کالیفرنیا، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا
تاریخ تأسیس:  ۱۹۸۲ م.، میل ولی، کالیفرنیا، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا
بنیان گذاران: کارل بس
وب سایت شرکت
 
www.autodesk.com