نحوه ثبت سند حقوق و دستمزد کارکنان خیریه
ثبت سند حقوق و دستمزد کارکنان در خیریهها در ایران، تفاوت چندانی با سایر سازمانها ندارد، اما به دلیل ماهیت غیرانتفاعی خیریهها، رعایت دقیق قوانین و مقررات و مستندسازی کامل اهم
ثبت سند حقوق و دستمزد کارکنان در خیریهها در ایران، تفاوت چندانی با سایر سازمانها ندارد، اما به دلیل ماهیت غیرانتفاعی خیریهها، رعایت دقیق قوانین و مقررات و مستندسازی کامل اهمیت بیشتری دارد. در اینجا یک راهنمای جامع برای این منظور ارائه میشود:
**1. پیش از هر چیز: انطباق با قوانین و مقررات**
* **قانون کار:** تمامی مفاد قانون کار در مورد حقوق، دستمزد، مزایا، اضافه کاری، تعطیلات، بیمه و... باید به دقت رعایت شود.
* **قانون مالیاتهای مستقیم:** کسر مالیات حقوق و دستمزد کارکنان و پرداخت به موقع آن به سازمان امور مالیاتی الزامی است.
* **قانون تامین اجتماعی:** بیمه تامین اجتماعی کارکنان و پرداخت حق بیمه (سهم کارفرما و سهم کارمند) به موقع به سازمان تامین اجتماعی الزامی است.
* **دستورالعملهای سازمان امور مالیاتی:** اطلاعات مربوط به حقوق و دستمزد باید به صورت الکترونیکی و مطابق با دستورالعملهای سازمان امور مالیاتی ارسال شود.
* **استانداردهای حسابداری:** ثبت رویدادهای مالی مربوط به حقوق و دستمزد باید مطابق با استانداردهای حسابداری ایران انجام شود.
* **اساسنامه خیریه:** محدودیتها و مقررات خاصی که در اساسنامه خیریه در مورد هزینههای پرسنلی وجود دارد باید رعایت شود.
* **قانون مبارزه با پولشویی:** پرداختهای بالای سقف مقرر (در حال حاضر 500 میلیون ریال) باید از طریق سیستم بانکی انجام شود.
**2. مراحل ثبت سند حقوق و دستمزد**
**الف) آمادهسازی اطلاعات:**
1. **لیست حقوق و دستمزد:**
* تهیه لیست حقوق و دستمزد بر اساس اطلاعات حضور و غیاب، حکم کارگزینی، و سایر عوامل موثر بر حقوق و دستمزد.
* این لیست باید شامل نام و نام خانوادگی، شماره پرسنلی، سمت، حقوق پایه، مزایا (حق مسکن، حق اولاد، بن خواربار و...)، اضافه کاری، کسورات (مالیات، بیمه، مساعده و...)، و خالص پرداختی باشد.
2. **اسناد پشتیبان:**
* حکم کارگزینی (یا قرارداد کار) برای هر یک از کارکنان
* گزارش حضور و غیاب
* تاییدیه اضافه کاری (در صورت وجود)
* تاییدیه ماموریت (در صورت وجود)
* گواهی کسر مالیات (در صورت وجود)
* سایر اسناد مرتبط با پرداخت حقوق و دستمزد (مانند وام، مساعده و...)
**ب) محاسبه حقوق و دستمزد:**
1. **محاسبه حقوق پایه:** بر اساس حکم کارگزینی یا قرارداد کار.
2. **محاسبه مزایا:** بر اساس قوانین کار و یا توافقات صورت گرفته با کارکنان.
3. **محاسبه اضافه کاری:** بر اساس قانون کار (1.4 برابر نرخ حقوق پایه برای ساعات اضافه کاری عادی و 1.6 برابر برای ساعات اضافه کاری در روزهای تعطیل).
4. **محاسبه کسورات:**
* **بیمه تامین اجتماعی:** 7% سهم کارمند، 20% (یا 23% بسته به شرایط) سهم کارفرما.
* **مالیات:** بر اساس جدول مالیاتی سالیانه که توسط سازمان امور
در سایت شرکت مهندسی آبان رایان البرز می توانید انواع نرم افزار چاپ قولنامه مشاور املاک، نرم افزار چاپ قولنامه نمایشگاه اتومبیل،نرم افزار اجاره خودرو، نرم افزار دریافت و پرداخت و غیره را مشاهده کنید. سایت شرکت مهندسی آبان رایان البرز به نشانی https://www.aralborz.ir یک سایت عالی جهت فروش نرم افزار می باشد.
برخی از محصولات شرکت مهندسی آبان رایان البرز
- خرید نرم افزار اجاره خودرو
- خرید نرم افزار مشاور املاک سرو
- خرید نرم افزار خیریه سرو
- خرید نرم افزار مدیریت بدهکاران و بستانکاران سرو
- خرید نرم افزار دفترچه تلفن سرو
- خرید نرم افزار نامه نگار سرو
- نرم افزار چاپ قولنامه مشاور املاک سرو
- نرم افزار چاپ قولنامه نمایشگاه اتومبیل سرو
- نرم افزار بایگانی اسناد
- نرم افزار مدیریت سفارشات
- نرم افزار دبیرخانه سرو
- نرم افزار صندوق مکانیزه مشاور املاک سرو
- نرم افزار اجاره خودرو سرو
سایر مقالات آموزشی شرکت نرم افزاری آبان رایان البرز :
- نحوه ثبت سند هزینههای تبلیغات و اطلاعرسانی خیریه
- نحوه ثبت سند کمکهای قسطی دریافتی خیریه
- نحوه ثبت سند هزینههای پروژههای خیریه
- نحوه ثبت سند درآمد حاصل از فروش کالا در خیریه
- نحوه ثبت سند خرید تجهیزات خیریه
- نحوه ثبت سند هزینههای اداری خیریه
- نحوه ثبت سند کمکهای دریافتی خیریه
- در ثبت سند حسابداری برای کمکهای دریافتی از طریق مؤسسات مالی چه قوانینی باید رعایت شود
- نحوه ثبت سند حسابداری برای کمکهای دریافتی از طریق صندوقهای خیریه چیست
- چگونه میتوان سند حسابداری برای هزینههای مربوط به خرید ملزومات اداری خیریه ثبت کرد
- در ثبت سند حسابداری برای کمکهای دریافتی از طریق حسابهای بانکی چه مراحلی باید رعایت شود
- نحوه ثبت سند حسابداری برای کمکهای دریافتی از طریق کارتهای اعتباری چگونه است
- چگونه میتوان سند حسابداری برای هزینههای مربوط به تعمیر و نگهداری اماکن خیریه ثبت کرد
- در ثبت سند حسابداری برای کمکهای دریافتی از طریق چک چه نکاتی مهم است
- نحوه ثبت سند حسابداری برای کمکهای دریافتی از طریق سایتهای اینترنتی چیست
- چگونه میتوان سند حسابداری برای هزینههای مربوط به اجاره اماکن خیریه ثبت کرد
- در ثبت سند حسابداری برای کمکهای دریافتی از طریق پیامک چه مراحلی باید طی شود
- نحوه ثبت سند حسابداری برای کمکهای دریافتی از طریق صندوقهای صدقات چگونه است
- چگونه میتوان سند حسابداری برای هزینههای مربوط به سفرهای کاری خیریه ثبت کرد
- در ثبت سند حسابداری برای کمکهای دریافتی از مؤسسات خیریه دیگر چه نکاتی باید در نظر گرفت
- نحوه ثبت سند حسابداری برای کمکهای دریافتی به صورت کالا و خدمات چیست
- چگونه میتوان سند حسابداری برای هزینههای مربوط به حقوق و دستمزد کارکنان خیریه ثبت کرد
- در ثبت سند حسابداری برای کمکهای دریافتی از خارج از کشور چه قوانینی باید رعایت شود