نرم افزار بابیلون

خلاصه
1397/08/28

بابیلون یا بابل، واژه‌نامه‌ای تک کلیکه و ساخت شرکتی اسرائیلی به همین نام است که با استفاده از آن معانی لغات مورد نظر با یک کلیک بر روی آن واژه مشخص می‌گردد

نام نرم افزار:  بابیلون
نام شرکت سازنده :  بابیلون
نوع نرم افزار: خارجی
کاربرد: 
بابیلون یا بابل، واژه‌نامه‌ای تک کلیکه و ساخت شرکتی اسرائیلی به همین نام است که با استفاده از آن معانی لغات مورد نظر با یک کلیک بر روی آن واژه مشخص می‌گردد. این نرم‌افزار برای تشخیص کلمات در برنامه‌های مختلف ویندوز چون ورد، اوتلوک، اکسل، اینترنت اکسپلورر و آدوب ریدر (پرونده‌های پی‌دی‌اف) از روش تشخیص نوری نویسه‌ها یا OCR استفاده می‌کند. این واژه نامه با استفاده از پرونده‌های مختلف فرهنگ واژگان که هر یک به یک موضوع اختصاص دارند می‌تواند به یک واژه‌نامه چندمنظوره بر روی رایانه شخصی، تبدیل شود.
پرونده‌های فرهنگ واژگان این نرم‌افزار دارای پسوند BGL هستند که پس از نصب برنامه اصلی امکان افزوده شدن به آن را دارند. نسخه ۹ از این نرم‌افزار مدتی است که از سوی شرکت بابیلون عرضه شده‌است. و پروانه انحصاری این نوع نوین ترجمه را در همان سال بدست آوردبابیلون به سرعت رشد کرد و به عنوان شرکت‌های نوآور اسرائیلی در عزصه نرم‌افزار مثل ICQ مطرح شد. یک سال بعد از تاسیس آن یعنی در سال ۱۹۹۸ بابیلون افتخار دارا بودن دو میلیون کاربر در سطح جهان را پیدا کرد که بیشتر در برزیل و آلمان بودند که در آن سال از ۴۲۰۰۰۰ به دو میلیون افزایش داشت. در سال ۲۰۰۰ این شرکت به داشتن ۴ میلیون کاربر تصریح کردو این نرم‌افزار در لیست نرم‌افزارهای پر دانلود توسط ZDnet France و AOL Germany و Tucows قرار گرفت.
ایده بابیلون در سال ۱۹۹۵ توسط Amnon Ovadia که می‌خواست یکواژه نامه عبری به انگلیسی را طراحی کند که فرایند ترجمه را قطع نکند مطرح شد. این شرکت در سال ۱۹۹۷ به وسیله Shuki Preminger که به عنوان رئیس منسوب شد و یک سری شرکت‌های دیگر در اسرائیل تاسیس شد.
اطلاعات مربوط به شرکت
بابیلون در ۱۹۹۷ تاسیس شد و با همان نام به کار ترجمه ادامه داد. اولین پیشنهاد فروش سهام این شرکت به عموم در سال ۲۰۰۷ روی داد و در بازار بورس اوراق بها دار تل آویو تحت نشان BBYL فروخته شد. بزرگترین سهامداران این شرکت Noam Lanir و Reed Elsevier و موسس شرکت یعنی Amnon Ovadia هستند.بخشهایی از این نرم‌افزار از سوی ابزارهای شرکت مایکروسافت به عنوان نرم‌افزار (بد افزار)های جاسوسی شناسایی شده‌اند. بهر حال در صورت حذف نرم‌افزار، این بد افزارها به فعالیت خود در سیستم ها ادامه خواهند داد و غالباً توسط نرم‌افزارهای محافظت از سیستم نیز شناسایی نمی‌گردند. ین لغت‌نامه به دلیل بحث های زیاد در مورد دارا بودن بد افزارهای جاسوسی و کشور سازنده آن (اسرائیل) در ایران تحریم میباشد.
تاریخ تأسیس: 1997
وب سایت شرکت
www.babylon.com