موتور بانک اطلاعاتی کوچک

خلاصه
1397/08/11

کامپوننت Data Set در حقیقت همانند یک مخزن که داده های مورد نیاز را در حافظه کامپیوتر نگهداری میکند.

موتور بانک اطلاعاتی کوچک

DataSet
کامپوننت  Data Set در حقیقت همانند یک مخزن که داده های مورد نیاز را در حافظه کامپیوتر نگهداری میکند. این کامپوننت همانند یک موتور بانک اطلاعاتی کوچک عمل می کند که داده های  مورد نیاز خود را در حافظه نگهداری می کنند. با استفاده از این کامپوننت می توانید داده ها را در درون جدول هایی نگهداری کرده و سپس با استفاده از کامپوننت Data View به چندین روش پرس و جوهایی را روی این داده ها اجرا کنید.کامپوننت Data  Setاز قدرت و امکانات زیادی برخوردار است. این کامپوننت علاوه بر توانایی ذخیره داده ها در جداول، حجم زیادی از متادیتا (اطلاعاتی درباره داده های موجود) را نیز نگهداری می کند. این اطلاعات شامل مورادی مانند نام جداول یا فیلد ها، نوع داده های موجود، اطلاعات مورد نیاز برای مدیریت داده ها و یا اطلاعاتی در رابطه با لغو کردن تغییرات اعمال شده در داده ها می باشد. تمام این  اطلاعات در قالب XML در حافظه ذخیره می شوند. به عبارت دیگر Data Set در حافظه قرار دارند می توانید به سادگی در بین آن ها به جلو و عقب حرکت و یا در آن تغییراتی را ایجاد کنید.
این شی هسته اصلی Ado.Net است. این شی بوسیله آداپتور داده اطلاعات را از منبع دریافت می کند و در خود نگهداری می کند. در واقع مانند ظرفی است که اطلاعات را به صورت موقت در خود نگه می دارد.
 ما می توانیم اطلاعات درون دیتاست را تغییر، اضافه و یا حذف نماییم و تمامی  این تغییرات را همزمان و فقط یکبار به منبع داده اعمال کنیم