نرمال سازی داده ها

خلاصه
1397/08/04

نرمال سازی داده هانرمال سازی فرآیند تنظیم ساختار جدول های بانک اطاعاتی است. هدف نهایی نرمال سازی این است که داده های موجود

نرمال سازی داده ها


نرمال سازی فرآیند تنظیم ساختار جدول های بانک اطاعاتی است. هدف نهایی نرمال سازی این است که داده های موجود در بانک اطلاعاتی به ساده ترین ساختار آن تبدیل شود و داده های زاید به حداقل برسند به طور کلی، فیلدهای داده طوری سازمان دهی می شوند که داده ها به طور موثر و با قابلیت انطاف پذیری ذخیره شوند.
نرمال سازی ، یک منشا ریاضی پیچیده دارد که شامل مراحل خاصی به نام شکل های نرمال است هر شکل نرمال ، مانعی است که بانک اطلاعاتی باید بر آن غلبه کند تا مشکلات آن به مرحله بعدی سرایت نکند.
 پنج شکل نرمال وجود دارد: شکل نرمال اول، شکل نرمال دوم و شکل نرمال سوم، شکل نرمال چهارم و شکل نرمال پنجم. هر چه شکل نرمال بیشتر باشد، محدودیت تست بیشتر است. شکل نرمال سوم برای بانک اطلاعاتی کافی است.
توجه داشته باشید که وقتی بانک اطلاعاتی را طراحی می کنید، به نرمال سازی جدول ها نیز توجه ویژه ای داشته باشید ممکن است در بانکهای اطلاعاتی که به عنوان مثال بررسی می شوند، به این نکات توجه چندانی نشود، ولی اعمال نرمال سازی در جدول ها منجر به افزایش کارایی بانک اطلاعاتی خواهد شد.