شرکت اتومبیل سازی نیسان

خلاصه
1397/07/28

شرکت اتومبیل سازی نیسان شرکت خودروسازی نیسان یک شرکت تولید کننده اتومبیل ژاپنی و چند ملیتی است.این شرکت اتومبیل سازی در زمینه صنعت اتومبیل سازی مشغول به فعالیت می باشد.

شرکت اتومبیل سازی نیسان


شرکت خودروسازی نیسان یک شرکت تولید کننده اتومبیل ژاپنی و چند ملیتی است.این شرکتاتومبیل سازی در زمینه صنعت اتومبیل سازی مشغول به فعالیت می باشد. دفتر مرکزی شرکت اتومبیل سازی نیسان شهر یوکوهاما کشور ژاپن می باشد. بنیان گذار شرکت اتومبیل سازی نیسان شخصی بنام یوشیسوکو آیکاوا می باشد.
شرکت اتومبیل سازی نیسان نقطه تاسیس آن از زمان راه اندازی شرکت اتومبیل سازی داتسون شروع می شود. بنیانگذار شرکت خودروسازی نیسان(یوشیسوکو آیکاوا) شرکت داتسون را خریداری می کند و با شرکت خوشه ای(منظور از خوشه ای ادغام چندین شرکت کوچک اتومبیل سازی در شرکت خودرو سازی نیهون سانگیو متعلق به  یوشیسوکو آیکاوا می باشد) خود ادغام می کند و سرانجام شرکت اتومبیل سازی جدیدی را به نام نیسان تاسیس می کند و از اینجا شرکت اتومبیل سازی نیسان به وجود می آید.
لازم به ذکر است شرکت اتومبیل سازی نیسان شرکت اینفینیتی را تاسیس می کند. در بالا شرکت های خوشه ای را نام بردیم؛ نمونه ای از این شرکت ها توباتو و هیتاچی بودند. در ابتدای دهه ی سال 1930 میلادی برابر با 1309 هجری شمسی شرکت نیهون سانیگو با وارد شدن به بورس توکیو برای اولین بار نام نیسان استفاده می شود. کلمه نیسان مخفف کلمه نیهون سانگیو می باشد؛ به عبارتی دو کلمه «نی» از ابتدای کلمه نیهون و دو کلمه «سان» از کلمه سانیگو تشکیل شده است.
در تصاویر زیر می توانید یک اتومبیل نیسان اولیه و یک نیسان جدید را مشاهده نمایید.
هم اکنون مدل های زیر از شرکت خودروسازی نیسان در ایران وجود دارند:
نیسان پاترول
نیسان رونیز
نیسان پیکاپ
نیسان ماکسیما
نیسان مورانو
نیسان قشقایی
نیسان تیانا

دانلود و خرید نرم افزار نمایشگاه اتومبیل سرو