شبکه بندی بی سیم

خلاصه
1397/07/06

شبکه بندی بی سیم:lanهای بیسیم معمولا به منظور ارئه اتصالات lan برای pcهای قابل حمل به کار میروند. هر رایانهی شخصی قابل حمل

شبکه بندی بی سیم:


lan های بیسیم معمولا به منظور ارئه اتصالات lan برای pcهای قابل حمل به کار میروند. هر رایانهی شخصی قابل حمل ,با یک کارت دستیابی بیسیم مجهز شده است. این کارت به منظور برقراری ارتباط با یک یا چند واحد نقطه ی دستیابی واقع در سراسر ساختمان مورد نظر, امواج رادیوئی استفاده میکند.
اتصال بیسیم,درست مانند یک اتصال اینترنتی سیم کشی شده کار میکند. کاربران میتوانند درست مانند یک pcرومیزی سیم کشی شده به منابع شبکه وصل شوند.اکثر lan های بیسیم,مبتنی بر استاندارد های Ieee802U11hr میباشند که به تازگی توسعه یافته است واتصالی را ارائی میکند که سرعت ان تا 11 مگابایت در ثانیه میباشد.
Bluetooth: نام گذاری ان به دلیل نام یکی از پادشاهان وایکینگ ها میباشد.bluetoothیک ضابطهی جدید بیسیم است که تضمین میکند هر نوع تجهیزات ارتباطی را به یک شبکه¬ی قابل حمل وخاص وصل مینماید.این شبکه توسط پشتیبان کننده گان با قدرتی نظیر اینتل,میکرو سافت,موتورولا,نوکیا 3com ,ibm,lucentو ibm پشتیبانی میشود.
Bluetooth, از فناوری رادیوئی مشابه با استاندارد lanبیسیم11,802 استفاده میکند, ولی سطح توان پائئن به دستگاه های Bluetoothامکان میدهد که بسیار کوچکتر نیز باشند و همچنین باعث میشود که تداخل موجود بین دستگاه های bluetoothکنار هم کاهش یابند.
دستگاههای Bluetooth ,دارای بازهی مسافتی در حدود 10 متر هستند. (30 پا)وقادرند در سرعت هایی تا حدود 700 کیلو بایت در ثانیه کار کنند.دستگاههای bluetoothرا به عنوان جانشین بیسیم برای تمام بافه های موجود در دفتر کار خود در نظر بگیریدکه با ان میتوانید بایکدیگر صحبت کنید و به طور بیسیم,اطلاعات موجود را مبادله نمائید.
Lan  های مبتنی بر خادم: چهار نوع خادم وجود دارد :خادم پرونده(file server)خادم های چاپ print) servers) خادم های برنامه های کاربردی application servers)) و خادمئ های ارتباطاتی communications servers)) .