نحوه ثبت نرم افزار صندوق مکانیزه نمایشگاه اتومبیل سرو در دارایی

خلاصه
1397/05/17

نحوه ثبت نرم افزار صندوق مکانیزه نمایشگاه اتومبیل سرو در دارایی امروزه هر شغلی یا بعبارتی مؤدی مالیاتی برای استفاده از تسهیلات مالیاتی می‌بایست نرم افزار صندوق مکانیزه

نحوه ثبت نرم افزار صندوق مکانیزه نمایشگاه اتومبیل سرو در دارایی

امروزه هر شغلی یا بعبارتی مؤدی مالیاتی برای استفاده از تسهیلات مالیاتی می‌بایست نرم افزار صندوق مکانیزه خود را پس از خرید در وب سایت اداره دارایی (سازمان مالیاتی کشور) ثبت نماید. لازم به ذکر است که نمایشگاه اتومبیل‌های سراسر کشور هم می‌بایست در این طرح جامع مالیاتی شرکت نموده و نرم افزار صندوق مکانیزه نمایشگاه خودرو خود را ثبت نمایند. برحسب گفته سازمان مالیات «با توجه به قوانین و مقررات مربوطه و با هدف بهره مندی مودیان مالیاتی از مزایای بهره گیری از صندوق‌های مکانیزه فروش و همچنین سامانه‌های نرم افزاری» مودیان مالیاتی مکلف‌اند از طریق سامانه اینترنتی اداره مالیات مشخصات نرم افزار صندوق فروش خود را در وب سایت دارایی ثبت نمایند. خریداران محترم نرم افزار صندوق مکانیزه نمایشگاه اتومبیل سرو با استفاده از آموزش زیر می‌توانند به راحتی پس از خرید، نرم افزار خود را در وب سایت دارایی ثبت نمایند.
نرم افزار صندوق مکانیزه نمایشگاه اتومبیل سرو یک برنامه کامپیوتری است که با استفاده از آن می‌توان کمیسیون‌های یک نمایشگاه اتومبیل (بنگاه اتومبیل، اتوگالری و...) را با استفاده از سیستم کامپیوتری ثبت نمود. با استفاده از این نرم افزار می‌توان صورت معاملات فصلی طبق ماده 169 مکرر را برای اداره دارایی از طریق فایل اکسس ارسال نمود. از کارهای مهم‌تر این نرم افزار تحریر دفاتر مشاغل، جدول مالیات بر ارزش افزوده و... می‌باشد.
خرید نرم افزار صندوق مکانیزه نمایشگاه اتومبیل سرو
اگر می خواهید یک نرم افزار را جهت ثبت و معرفی به اداره داریی(سازمان مالیاتی کشور) خرید و نصب کنید باید روی لینک زیر که نوشته «خرید و دانلود نرم افزار صندوق مکانیزه نمایشگاه اتومبیل سرو» کلیک نمایید.
خرید و دانلود نرم افزار صندوق مکانیزه نمایشگاه اتومبیل سرو
مراحل گام به گام و تصویری ثبت نرم افزار صندوق مکانیزه نمایشگاه اتومبیل سرو در دارایی
گام اول) ورود به وب سایت دارایی
در اولین گام می‌بایست وارد سایت وزارت امور اقتصاد و دارایی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی اینترنتی www.tax.gov.ir زیر شوید. جهت ثبت نرم افزار صندوق فروشگاهی مکانیزه نمایشگاه اتومبیل سرو بر روی نشانی www.tax.gov.ir کلیک نمایید تا یک فرم همانند تصویر بعد نمایش یابد.
گام دوم) کلیک روی گزینه «ثبت صندوق و نرم افزار فروش»
پس از اینکه وارد وب سایت اداره دارایی شدید، در وب سایت سازمان مالیاتی از قسمت سمت راست بر روی گزینه «ثبت صندوق و نرم افزار فروش» که در شکل زیر مشاهده می‌نمایید، کلیک کنید.

پس از اینکه کلیک نمودید، یک کادر بصورت زیر تغییر می‌کند. و شما در این قسمت باید بر روی گزینه «ورود به سامانه» کلیک نمایید. این کار به شما این امکان را می‌دهد تا نرم افزار صندوق مکانیزه نمایشگاه اتومبیل خود را در وب سایت دارایی ثبت نمایید.

گام سوم: اولین مراجعه جهت ثبت سامانه
چنانچه اولین بار وارد سامانه شده باشید کادری که در شکل زیر است نمایش داده می‌شود. در این قسمت «چنانچه برای اولین بار اقدام به ثبت الکترونیکی سامانه فروشگاهی و صندوق‌های فروش نموده‌اید باید از شماره رهگیری ثبت نام و کد یا شناسه ملی خود استفاده نمایید. پس از ثبت نام یک کد رمز برای شما ارسال خواهد شد (از طریق شماره تلفن شما) که برای ورودهای آینده باید از آن استفاده نمایید.» نمایشگاه‌های اتومبیل سراسر کشور با استفاده از این قسمت به راحتی می‌توانند نرم افزار صندوق مکانیزه نمایشگاه اتومبیل سرو خود را در سازمان مالیات ثبت نمایند.

در کادر بالا باید شماره پیگیری ثبت نام شماره اقتصادی و کدملی یا شناسه ملی را وارد نموده، همچنین کدی که بصورت تصادفی نمایش داده شده است را باید وارد نموده و روی دکمه «ثبت نام» کلیک نمایید. پس از اینکار فرم زیر نمایش می‌یابد.
گام چهارم: ورود به سیستم جهت ویرایش مشخصات نرم افزار صندوق مکانیزه
در این قسمت «برای ورود به سیستم شما باید ابتدا در سیستم ثبت نام نموده باشید. پس از ثبت نام یک کد رمز برای شما ارسال شده است که جهت ورود به سیستم هم اکنون باید از آن استفاده نمایید.» کد ملی یا شناسه ملی را که خودتان دارید وارد کرده و در قسمت رمز، رمزی که در مرحله قبلی برای شما ارسال شد را باید وارد کنید.

کلمات سیاه رنگی که بصورت تصادفی ظاهر می‌شوند (که در کادر بالا AhaE8U) می‌باشد را در کادر پایین وارد کرده و روی دکمه «ورود» کلیک نمایید. در این قسمت دارید آماده می‌شوید تا وارد سامانه شوید تا نرم افزار صندوق مکانیزه نمایشگاه اتومبیل خود را در سامانه دارایی ثبت نمایید.
گام پنجم: مشاهده نمودار فرآیند ثبت نرم افزار صندوق مکانیزه در سایت دارایی
در این مرحله کافیست که بر روی دکمه «ورود به مرحله اول کلیک نمایید». مراحل ثبت نرم افزار صندوق مکانیزه نمایشگاه اتومبیل سرو بصورت زیر می‌باشد. این اولین مرحله ای است که می‌توانید نرم افزار صندوق مکانیزه نمایشگاه خودرو خود را ثبت نمایید.


گام ششم: بازنگری به اطلاعات
در این مرحله اگر مشخصات و اطلاعات شما درست است بر روی دکمه «مرحله دوم» کلیک نمایید. در این مرحله اطلاعات خود را بازنگری (مشاهده مجدد) نمایید و در صورت وجود مغایرت از سامانه ثبت جهت ویرایش آن‌ها اقدام نمایید. جهت رفتن به مرحله بعد بر روی دکمه قرمز رنگ «مرحله دوم» کلیک نمایید.

گام هفتم: اطلاعات اولیه سامانه فروشگاهی جهت نصب نرم افزار صندوق مکانیزه
در این قسمت باید اداره کل امور مالیاتی، واحد مالیاتی، سال مشمولیت و نوع فعالیت را برای مثال نمایشگاه اتومبیل و بنگاه داران معاملات اتومبیل و نوع سامانه فروش را چنانچه از نرم افزار استفاده می‌کنید «نرم افزار رایانه ای» انتخاب نمایید.

در آخر برای رفتن به مرحله بعد روی دکمه «مرحله سوم» کلیک نمایید.
گام هشتم: ورود مشخصات تولید کننده صندوق مکانیزه نمایشگاه اتومبیل
در این مرحله اطلاعات کامل تری در خصوص نرم افزار صندوق مکانیزه نمایشگاه اتومبیل مورد استفاده و یا صندوق‌های مورد استفاده شما دریافت خواهد شد. در این مرحله اطلاعات شرکت تولید کننده و یا سازنده را در صورت عدم وجود در لیست استاندارد وارد نمایید. جهت ثبت نرم افزار صندوق مکانیزه نمایشگاه خودرو سرو می‌توانید مشخصات شرکت همچون شناسه ملی، نشانی و... را در بخش درباره ما و تماس با ما شرکت مهندسی آبان رایان البرز پیدا نمایید. علاوه بر این می‌توانید با شماره 09199327367 برای دریافت شناسه ملی و مشخصات دلخواه تماس گرفته یا پیامک ارسال نمایید.

 

برای خرید نرم افزار صندوق مکانیزه نمایشگاه اتومبیل کلیک کنید