فاکتور الکترونیکی چیست؟

خلاصه
1402/09/26

فاکتور الکترونیکی یک نوع فاکتور است که جایگزین فاکتورهای چاپی می شود. از سال 1403 دیگر فاکتورهای کاغذی اعتباری ندارند و تنها فاکتورهای الکترونیکی ارزش دارند. شرکت ها و مشاغل ا

فاکتور الکترونیکی چیست؟
فاکتور الکترونیکی یک نوع فاکتور است که جایگزین فاکتورهای چاپی می شود. از سال 1403  دیگر فاکتورهای کاغذی اعتباری ندارند و تنها فاکتورهای الکترونیکی ارزش دارند. شرکت ها و مشاغل از این به بعد جهت ثبت هزینه های خود حتما باید فاکتور الکترونیکی دریافت نمایند.

فاکتور الکترونیکی چیست؟
مانند همان فاکتورهای کاغذی است حتی می تواند روی کاغذ هم چاپ شود ولی دارای یک شماره منحصر به فرد مالیاتی می باشد. همچنین اطلاعات صورتحساب الکترونیکی در حافظه مالیاتی فروشنده  ذخیره می شود.

فاکتور الکترونیکی توسط حافظه های مالیاتی مانند حافظه مالیاتی سرو تولید شده توسط شرکت مهندسی آبان رایان البرز ذخیره می شود.

فاکتور الکترونیکی پس از ثبت در حافظه مالیاتی به کجا باید ارسال شود؟
وقتی یک فاکتور الکترونیکی در حافظه مالیاتی ثبت می شود باید آن را به کارپوشه مالیاتی خریدار و فروشنده ارسال نمایید تا یک شماره منحصر به فرد مالیاتی دریافت نماید.

معتبر بودن فاکتور الکترونیکی از کجا مشخص می شود؟
اگر فاکتوری دارای یک شماره منحصر به فرد مالیاتی بود و همچنین در کارپوشه مالیاتی شما اضافه شد آن فاکتور معتبر می باشد. البته باید توجه داشته باشید که هر فاکتور معتبری اعتبار مالیاتی برای شما ندارد.



سایر مقالات آموزشی شرکت نرم افزاری آبان رایان البرز :