شبکه های محلی lands

خلاصه
1397/06/27

شبکه های محلی lands)) سه عاملی که شبکه سازی رایانه ها را پروراند, عبارتند از:lbm, بخش دفاع امریکا( dod) و مرکز تحقیقاتی پالو التو شرکت زیراکس,از ان پس, سایر موسسات صنعتی حرفه ای , به خصوص کانون مهندسان برق و اکترونیک leee)) نقش مهمی را در پیشرفت استاندارد ها بازی میکردند,

شبکه های محلی lands))

  سه عاملی که  شبکه سازی رایانه ها را  پروراند, عبارتند از:lbm, بخش دفاع امریکا( dod) و مرکز تحقیقاتی پالو التو شرکت زیراکس,از ان پس, سایر موسسات صنعتی حرفه ای , به خصوص کانون مهندسان برق و اکترونیک leee)) نقش مهمی را در پیشرفت استاندارد ها بازی میکردند, ولی این داستان با یک سیستم رایا نه ای به نام sage )) اغاز میشود.
Sage)) در دهه 1960 توسط شرکت ای بی ام برای dod تاسیس شد.sageاز رایانه های بزرگ لامپ خلا ءدار  استفاده میکرد.
این رایانه ها در حصار های چوبی به صورت جفتی نصب میشدند و رشته های حا صل از این
 گرمای مورد نظر زمستان را برای سه طبقه ساختمان در محلهائی نظیز شهر وایالت ,تامین میگردد .
برنامه ی sageمزبور نتیجه ی تلاش بهترین دانشمندان رایانه و ارتباطات امریکا در دهه ی 1960 بود
دهه ی 1970 dod با اختراع متفاوتی روبه رو شد که نمیتوانستند با هم کار کنند و در زمینه ی امکان پیشرفت در ضوابط نرم افزارهای شبکه پیش قدم بودند
مجموعه ی بزرگی ازضوابط که توسط dod ایجاد شده ضابطه ی نظارت بر مخابرهی ضابطه ی اینترنت میباشد.
در دههی 1970 , شرکت ای بی ام و شرکت تجهیزاتی رقمی روشهایی را برای درونتعاملی شدن تعداد زیادی از رایانه ها ,از طریق شبکه های محلی به کار بردند,لیکن در اواخر دهه ی 1970 و اوایل دهه ی 1980 انجمن پالو التو درparc,مجموعه مهمی از معیارهاوضوابط به نام اترنت , به عنوان یک محصول تجاری ساخته شد. تقریبا درهمان زمان افرادی که بطور مستقل در شرکت datapoint کار میکردند,استانداردی به نامarcnetایجاد نمودند
شرکت دیتا پونیتarcnet را به عنوان یک محصول اختصاصی از مشخصات حفظ نمود.بنابراین ,این معیار ,موفقیت تجاری اترنت را نداشت .سپس شرکت ای بی ام سومین فناوری عمدهی شبکه سازی به نام حلقهی نشانه token_ring توسعه داد.
در اواسط دهه ی1980,گروهی از تولید کنندگان حرکت به سوی ضوابط ازاد را اغاز نمودند . این ضوابط
انهائی هستند که از یک سازنده طرفداری نمیکنند.در همان زمان,خانواده های جدیدی از برنامه ها,به اشتراک گذاری پرونده ها و منابعرا اسانتر نمودند.
در دهه ی 1980,توسعه دهندگان برنامه های کلمه پرداز,صفحه گستر وپایگاه داده هائی را ایجاد کردند که برخی از افراد برای ایجاد پرونده های داده ها از انها استفاده میکنند.
در دهه ی1990, توسعه دهندگان  مقوله های جدیدی از نرم افزارها را {برنامه های باروری ,گروه  کاریو نرم افزار جریان کاری را معرفی کردند که جستجو,سازماندهیو پیوند داده ها از سند ها,صفحات گسترده و پایگاه های دادهای را بسیار راحت و قابل اشتراک کردند.
شبکه های نوین,کلمات تحریر شده وبا دست نوشته را در یک بافه با هم ترکیب میکنند. شبکه ها این امکان را فراهم میکند که ساختار مدیریتی بالا به پایین را کنار بگذارید. یعنی جائی که اطلاعات زیادی توسط راس top)) نگاه داشته شودو به سمت ساختا ر یک دست تر و واکنشی که در ان اطلاعات مشترک شده وبطور گسترده در دسترس مسباشند.