اقداماتی که قبل از تعویض ویندوز باید انجام دهید

خلاصه
1398/10/25

از آنجا که نرم افزارهایی که دارای بانک اطلاعاتی هستند و با داده ها سروکار دارند باید پس از تعویض ویندوز دوباره همان اطلاعات را داشته باشند. باید قبل از تعویض ویندوز یکسری از اق

مقدمه
از آنجا که نرم افزارهایی که دارای بانک اطلاعاتی هستند و با داده ها سروکار دارند باید پس از تعویض ویندوز دوباره همان اطلاعات را داشته باشند. باید قبل از تعویض ویندوز یکسری از اقدامات را انجام داد. در نرم افزارهایی مثل آفیس، ساخت اتوران و غیره چون با داده ها سروکار ندارند و دارای بانک اطلاعاتی نیستند، پس از ویندوز فقط کافی است نرم افزار را نصب کرد. ولی برنامه هایی که دارای بانک اطلاعاتی هستند باید دقت خاصی را انجام دهید تا دچار مشکل نشوید. از آنجا که نرم افزار خیریه سرو دارای بانک اطلاعاتی است در این مقاله می خواهیم آموزش دهیم که قبل از تعویض ویندوز چه کارهایی را انجام دهید تا به راحتی بتوانید اطلاعات خود را بازیابی کنید.



کارهایی که قبل از تعویض ویندوز باید روی نرم افزار خیریه سرو انجام داد
همانطور که گفتیم، نرم افزار خیریه سرو دارای سیستم بانک اطلاعاتی می باشد از این رو باید یکسری از مجموعه اقدامات را انجام داد که در این قسمت بیان خواهیم کرد.
در آموزش های زیر چندین روش را به شما یاد می دهیم و سعی کنید تمامی موارد را انجام دهید.


گام اول: هشدار به تعویض کننده ویندوز
اگر برنامه خیریه سرو را در درایوی غیر از ویندوز (معمولا c ) نصب نموده اید به شخصی که ویندوز را عوض میکند بگویید که سایر درایوها را فرمت نکند. اگر بتوانید درایو نصب نرم افزار را فرمت نکنید خیلی بهتر است.



گام دوم: پیشتیبان گیری کامل از اطلاعات در نرم افزار خیریه سرو
سعی کنید از تمامی اطلاعات شامل پوشه نصب، گزارشات،دیتابیس ها و غیره یک کپی روی یک فلش، سی دی، گوگل درایو و یا هرجایی که میدانید امن است تهیه کنید و تا بعد از نصب مجدد ویندوز تهیه کنید. تا پس از نصب مجدد ویندوز بتوانید آن را بازیابی کنید. آموزش اینکار را در مقالات پشتیبان گیری می توانید مشاهده کنید.



گام سوم: تهیه نسخه پشتیبان از سال های مالی
سعی کنید از تمامی سال های مالی بصورت جداگانه نسخه پشتیبان تهیه کنید و سپس در جایی امن نگهداری کنید.
پس از اینکه ویندوز رو نصب کردید دوباره به این اطلاعات نیاز دارید و مقاله بعدی «آموزش بازیابی اطلاعات پس از نصب ویندوز» را بخوانید.



سایر مقالات آموزشی شرکت نرم افزاری آبان رایان البرز :