نیازمندی های کار با پی اچ پی

خلاصه
1397/08/09

قبل از کار با هر زبانی نیاز به این هست که بدانید برای اینکه با این زبان برنامه نویسی کار کنید به چه چیزهایی نیاز است ، در چه محیطی باید کدنویسی کنید

نیازمندی های کار با پی اچ پی

قسمت پنجم –
مقدمه
قبل از کار با هر زبانی نیاز به این هست که بدانید برای اینکه با این زبان برنامه نویسی کار کنید به چه چیزهایی نیاز است ، در چه محیطی باید کدنویسی کنید یا به عبارتی چه محیطی جهت کدنویسی مناسب تر است ،برای مثال برای کدنویسی با زبان سی شارپ یا زبان های تحت دات نت محیط ویژوال استدیو دات نت متداول تر است .
از این رو در این قسمت ما بیان خواهیم کرد که حداقل امکانات برای اجرا و کدنویسی به زبان پی اچ پی چه مواردی هستند که در ذیل بصورت صریح بیان خواهیم کرد ،نیازمندی های مذکور را در سه دسته الف- نیازهای سخت افزار ب- نیازهای نرم افزاری ج – نیازهای سرویس دهنده
الف - نیازمندی های سخت افزاری
کامپیوتر (شامل دیسک سخت ، پردازنده ، حافظه جانبی و ... )
از کامپیوتر برای اجرای برنامه ها چه در حالتی که وب سایتتان را محلی اجرا کنید و چه وب سایتتان بر روی یک هاست باشد
مودم ( دایال آپ ،ای دی اس ال ، وایرلس و ... )  :
در صورتیکه بخواهید وب سایت خود را بر روی یک هاست آپلود نمایید به یک مودم جهت ارتباط به اینترنت نیاز دارید .
ب - نیازمندی های نرم افزاری
نرم افزار ویراستار متن :
یک نرم افزاری که بتوانیم کدها را در آن بنویسیم ،برای مثال نرم افزار نوت پد ، نرم افزار اکسپریشن وب ، نرم افزار دریم ویور ، نرم افزار پی اچ پی دیزاینر و یا هر نرم افزاری را که مایلید انتخاب کنید .
نرم افزار سرویس گیرنده :
یک نرم افزار یا همان مرورگر اینترنت جهت اینکه درخواست هایتان را جهت مشاهده وب سایت ها به سرویس دهنده اتان ارسال کنید ،برای مثال مرورگر گوگل کروم ، مروگر اینترنت اکسپلورر یا مرورگر موزیلا یک با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید مزایا یا معایب آنها را ببینید .
ج)نرم افزار سرویس دهنده :
چنانچه از هاست ها (میزبانی فضا) شرکت مهندسی آبان رایان البرز استفاده نمایید ، نیازی به تهیه سرویس دهنده ندارید و به راحتی و با هزینه خیلی کم می توانید یک وب سایت در فضای اینترنت  داشته باشید ، بر روی تمامی هاست ها  سرویس دهنده موجود است .
در صورتیکه بخواهید وب سایت خود را بصورت محلی و در رایانه خود اجرا کنید باید نرم افزارهای سرویس دهنده  را بر روی رایانه خود نصب کنید . برای  نمونه ، سرویس دهنده هایی همانند iis,apache . متداول ترین سرویس دهنده هایی که برای اجرای برنامه های پی اچ پی هست ، سرویس دهنده آپاچی هست چون هم در ویندوز قابل نصب هست و هم در ویندوز برای اطلاعات بیشتر می توانید در اینترنت به جست و جو بپردازید .
برای نصب سرویس دهنده آپاچی از نرم افزارهای ومپ یا اکزمپ استفاده می کنیم که در مراحل بعدی به تشریح آنها خواهیم پرداخت .