اصول مقدماتی رایانه دستگاه های خروجی

خلاصه
1397/08/05

رایانه ، نتیجه کار خود را به کمک دستگاه های خروجی به بیرون هدایت می نماید. دستگاه های زیادی برای نشان دادن اطلاعات وجود دارند

اصول مقدماتی رایانه


دستگاه های خروجی
رایانه ، نتیجه کار خود را به کمک دستگاه های خروجی به بیرون هدایت می نماید. دستگاه های زیادی برای نشان دادن اطلاعات وجود دارند. صفحه نمایش، چاپگر و رسام نمونه هایی از دستگاه های خروجی هستند.
صفحه نمایش در حکم پنجره رایانه می باشد. این دستگاه مانند صفحه تلوزیون است و علایم و تصاویر را بر روی آن می توانیم ببینیم. تمام تصاویری که بر روی صفحه نمایش، نشان داده می شوند از تعدادی نقطه به نام پیکسل تشکیل شده اند. هنگامی که تصویری بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود، تعدادی نقطه روشن و تعدادی دیگر خاموش هستند صفحه نمایش های قدیمی به صورت نوشتاری بودند. یعنی فقط می توانستند عبارات را نمایش دهند. اما صفحه نمایش های امروزی، قابلیت نمایش تصویر نیز دارند.
از چاپگر برای تهیه اسناد و گزارش های مختلف و توزیع آن ها بین افراد استفاده می شود. چاپگر، اطلاعات نوشتاری و تصویری را از رایانه گرفته، بر روی کاغذ چاپ می کند. چاپگرهای مورد استفاده در رایانه های امروزی به سه گروه سوزنی، جوهر افشان و لیزری تقسیم می شوند که از نظر سرعت، کیفیت ، صدا و قیمت متفاوتند.
رسام یکی دیگر از دستگاه های خروجی است که برای تهیه نقشه و نمودارهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. رسام ها اغلب به صورت قلمی ، جوهر افشان و یا لیزری هستند.