فرهنگ و ارزش های سازمانی شرکت

  فرهنگ و ارزش های سازمانی شرکت مهندسی آبان رایان البرز

سازمانها هم، همانند افراد داراي شخصيتهاي متفاوت‌اند. افراد از نظر شخصيت داراي نوعي ثبات رويه هستند و مي‌توان بر اساس آن نوع نگرش و رفتار آنها را پيش‌بين كرد. سازمان همانند انسان، داراي ويژگيهايي است، كه اين ويژگيها مي‌توانند به صورت صميمي، خلاق نوآور يا محافظه كار باشند.

بر اساس همين ويژگيها مي‌توان نگرش‌ها و رفتارهاي كساني را كه درون اين سازمانها هستند، پيش‌بيني نمود. مقصود اين است كه مي‌خواهيم بگوييم در سازمان يك «متغير سيستمي» وجود دارد، و آن پديده را نمي‌توان به راحتي تعريف نمود ولي به طور حتم وجود دارد و افراد براي معرفي سازمان از اصطلاحات، عبارتها و كلمه‌هاي مشابه استفاده مي‌كنند،  ما اين متغيرها را فرهنگ سازماني مي‌ناميم، 

  تعریف فرهنگ سازمانی

فرهنگ سازمانی مجموعه ای از فرضیات اساسی است، كه افراد سازمان، در روبه‌رو شدن با مسائل، انطباق با محیط و دستیابی به وحدت و انسجام داخلی، ایجاد، كشف و توسعه داده اند و ثابت شده كه سودمند و باارزش هستند و در نتیجه به‌عنوان روش صحیح ادراك، تفكر و احساس، به اعضای جدید انتقال می‌یابد. به‌عبارت دیگر، مجموعه ای از ارزش ها، باورهای راهنما، تفاهمات و روش‌های تفكر، كه در بین اعضای سازمان مشترك بوده و از طرف اعضای جدید به‌عنوان روش‌های صحیح انجام كارها و تفكر جستجو می شود، فرهنگ سازمانی نامیده می‌شود.

   اهمیت فرهنگ سازمانی 

 فرهنگ بر فرآیند تصمیم گیری و حل مسئله، انگیزش، رضایت و روحیه افراد، میزان خلاقیّت و نوآوری تأثیر دارد و در یك كلام، در مدیریت چیزی مستقل و آزاد از نقش فرهنگ نمی توان پیدا كرد. فرهنگ سازمانی، نوعی احساس هویت را به اعضای سازمان اعطاء می کند. فرهنگ باعث می‌شود که در افراد، تعهّداتی فراتر از منافع و علایق شخصی به‌وجود بیاید.

 فرهنگ های سازمانی شرکت مهندسی آبان رایان البرز

 تمامی کارمندان شرکت مهندسی آبان رایان البرز پس از استخدام باید با  مجموعه فرهنگ های سازمانی ذیل خود را تمام و کمال انطباق دهند و می بایست این فرهنگ ها را به عنوان روش‌ تفكر خود قرار دهند و هرچه بیشتر خود را با فرهنگ شرکت مهندسی آبان رایان البرز همسان سازند تا  وحدت و انسجام داخلی شرکت حفظ شود. 

      تمامی کارمندان  در شرکت مهندسی آبان رایان البرز می بایست:

  • همواره وظیفه شناس ، متواضع و در تمامی امور سهم داشته باشند. 
  • همواره کوشا،خلاق و جلوتر از زمان خود باشند. 
  • همواره بکار باشند و از اتلاف وقت اجتناب نمایند. 
  • همواره در تلاش باشند تا فضای گرم و دوستانه ای را در محیط کار برقرار سازند. 
  • همواره به فرهنگ و آداب هر ملت احترام بگذارند و در توسعه اقتصاد و اجتماع از طريق فعاليتهاي شركت در جامعه سهيم باشند.
  • همواره  اقدام به خلق و توسعه فناوري هاي پيشرفته و توليد محصولات و خدمات نمونه و برجسته كه نيازهاي مشتريان جهاني را  برآورده سازد  نمایند. 
  • همواره  خود را وقف توليد محصول ناب و بهبود كيفيت فعاليتهاي خود در هر كجا جهان  نمایند. 
  • همواره  فرهنگي را در شركت ايجاد کنند كه خلاقيت فردي و ارزشهاي تيمي را بگستراند، درعين اينكه اعتماد متقابل را ارج  نهد و احترام كاركنان و مديران را درنظر بگیرد.
  • همواره رشد و توسعه را ازطريق مديريت نوآوري دنبال کنند.
  • همواره  تصميمات مديريتي را براساس فلسفه بلندمدت شركت اتخاذ کنند  حتي اگر اهداف مالي كوتاه مدت را پاسخ نگويد.
  • همواره  فرايند مستمري براي به سطح آمدن و كشف و شناخته شدن مسائل و مشكلات ايجاد کنند.
  • همواره  فرهنگ توقف كار براي حل مشكل را ايجاد کنند تا كيفيت عالي درهمان اولين زمان توليد به دست آيد.
  • همواره  اهداف و فرايندهاي استانداردشده را  اساس بهبود مستمر و توانمندسازي  نمایند
  • همواره از كنترل چشمي استفاده کننده تا مسئله و مشكلي پنهان نماند.
  • همواره  تنها از فناوري پايدار و آزموده شده استفاده کنند تا به افراد و فرايندهاي خدمت كند.
  • همواره  رهبراني پرورش دهند كه كار را كاملا درك كنند، براي زندگي فلسفه داشته باشند و آن را به ديگران تعليم دهند.
  • همواره  افراد و تيم هايي كه فلسفه شركت شما را دنبال كنند توسعه دهند.
  • همواره راه بيفتند و براي درك موقعيتها، خودشان آنها را ببينيد.
  • همواره در هنگام تصميم گيري همه راههاي ممكن را ببينند و به اجماع و توافق جمعي برسند و گرچه آهسته تصميم مي گيريد اما پس از آن سريعا تصميم را اجرا كنند.
  • همواره ازطريق انعكاس بي رحمانه مشكلات و بهبود مستمر، يك سازمان يادگيرنده ايجاد كنند.
  • همواره ایده ی نو داشته باشند و در جلسات شرکت حضور داشته باشند . 
  • همواره با لبخند برلب بادیگران سخن بگویند .
  • همواره در مواردی که دچار مشکل هستند عصبانیت خود را کنترل و عفت کلام را حفظ نماید.
  • همواره تمامی قوانین شرکت را رعایت نمایند و به قوانین پایبند باشند .
  • همواره به تعهدات خود  پایبند باشند .
  • همواره به اصول انسانی در جامعه و افراد مخاطب احترام بگذارند.
  • همواره صداقت در تمامی برخورد ها چه با مشتری چه با همکاران را رعایت نمایند. 
  • همواره پوشش مناسب اداری و حفظ شئونات اجتماعی در محیط های کاری و اجتماعی را رعایت نمایند. 
  • همواره با ارائه اطلاعات مستند و شفاف مشتریان، مراجعات اداری را به حداقل رسانده و در جهت تسریع ارائه خدمات کارآمد به مشتریان کوشا باشند.
  • همواره با رعایت انصاف، رازداری و توجه به قوانین و مقررات به امور همه مراجعین به دور از تبعیض، رسیدگی  نمایند.
  • همواره با محور قرار دادن «ارتقاء مستمر کیفیت » و انجام امور به صورت مشارکتی و گروهی ، نیاز های در حال تغییر مشتریان را شناسایی نموده و برای تحقق رضایت ارباب رجوع و اهداف شرکت  در راه رسیدن به دور نمای بهتر کوشا باشند.
  • همواره خلاقیت ، نوآوری و انگیزه های مثبت کاری را در خود و همکارانمان تقویت نمایند  و با نشاط باشند  و به دیگران نیز شادی بخشند.
  • همواره بی درنگ به تلفن ها پاسخ دهند و زمان برقراری ارتباط تلفنی خودشان را معرفی نمایند  و سپس تقاضای خود را عنوان کنند.
  • همواره به برقراری نظافت و بهداشت محیط مناسب توجه نمایند. 
  • همواره در محیط کاری در حفظ اموال و وسایل کوشا باشند  و هرگز اسراف نکنند  و دیگران را نیز به رعایت صرفه جویی تشویق نمایند.

آمار بازدید

امروز17
دیروز797
این هفته4180
ابن ماه12455
کل بازدید212028

تگ ها

نرم افزار مشاور املاک ویژه مشاورین املاک نرم افزار نمایشگاه خودرو ویژه نمایشگاه های اتومبیل نرم افزار خیریه ویژه موسسات خیریه هاست،میزبانی فضا صندوق,مکانیزه سالانه،ماهانه دامنه البرز،آبان ثبت،تمدید و انتقال

پذیرش عاملیت فروش نرم افزار، پذیرش نمایندگی فروش نرم افزار

شرکت نرم افزاری آبان رایان البرز

البرزاملاکخودرونمایشگاهاتومبیلنرمافزارشرکتافزاری

صندوق مکانیزه املاک،صندوق مکانیزه نمایشگاه اتومبیل

افراد آنلاین

ما 21 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

logo-samandehi