بافه بندی شبکه

خلاصه
1397/07/04

بافه بندی شبکه تا اواسط دهه ی 1990 اترنت,حلقه نشانه وارک نت به عنوان طرحواره های شبکه سازی در بازار به رقابت پرداختند.

بافه بندی شبکه


تا اواسط دهه ی 1990 اترنت,حلقه نشانه وارک نت به عنوان طرحواره های شبکه سازی در بازار به رقابت پرداختند. ابتدا ارک نت از میدان رقابت خارج شد. اگرچه احتمالا از اواسط دهه ی 1990,نصب ارک نت جدیدی وجود نداشته است,ولی این روش,نوز یک طرحوارهی شبکه سازی موثر بوده و خصوصا در خودکار سازی دستگاه های مربوط به پبت نقد ینگی در تجارت خانه های کوچک متداول است.
حلقه نشانه در بازارهای اقتصادی ودانشگاهی موقعیت خوبی داشته است.ولی اتر نت,دارای عمده ترین مقبولیت است.
بافه ی شبکه یک رشتهی منفرد مسی یا شیشهای است که همهی گره های شبکه را به هم پیوند میده,ولی میتواند نشانک ها را یک دفعه از یک کارت زابط شبکه,حمل کند.
 بنابر این,هر معماری lanبه یک طرحواره ی ناظم دستیابی به زسانه هانیاز دارد تا بدین ترتیب کارت های رابط شبکه بتوانند به نوبت,اطلاعات خود را روی بافه ارسال کند.
در یک شبکه اتر نت کارت های رابط, بافهی معمول را به اشتراک میگذارند.این امر از طریق گوش کردن و ارسال کردنان هم در زمانی که مجرای مربوطه در حالت سکوت است انجام میشود.
روش مزبور حس حامل همراه با کشف برخوردcama/cd)) نام دارد.با استفاده از روش کشف برخورد,چنانچه دو ایستگاه همزمان شروع به ارسال داده ها کنند,برخورد را کشف نموده وتوقف میکنند.و پس از گذشت مدت زمانی کافی,دوباره سعی میکنند اطلاعات را ارسال نمایند.ethernet) ),درسرعت های بین 4 مگابایت در ثانیهتا 1 گیگا بیت در ثانیه کار میکند.
کارتهای رابط شبکه ی حلقه ی نشانه,از طرحوارهی ناظم دستیابی به رسانهی بسیار پیچیده تری به نام عبور دادن نشانه token_passing)) استفاده میکنند. کارت های اتر نت,برای دستیابی به بافه با هم رقابت میکنند,ولی کارت های حلقهی نشانه,باید اجازه ی ارسال داده ها در یک سیستم بافه ای متشکل از یک حلقه loop))الکتریکی کامل یا چنبریring)) را داشته باشند.
در این روش ,عبور کارت های فعال با استفاده از شماره های سری تو کار خود به منظور تعیین یک کارت رابط اصیلیه میباشد.
کارت اصلیه,پیام خاصی به نام نشانهی ازاد free token))ایجاد میکند.هنگامی که یک کارت رابط دارای داده هائی برای ارسال باشد,یک نشانه ی ازاد دریافت میکند وانرا به پیغام تبدیل میکند.