تعاریف مجموعه واژه های کامپیوتری

خلاصه
1397/06/29

تعاریف مجموعه واژه های کامپیوتری دیسکت (Diskette): یک دیسک مغناطیسی انعطاف پذیر، که در یک قالب محافظه بسته بندی شده است.

تعاریف مجموعه واژه های کامپیوتری

دیسکت (Diskette): یک دیسک مغناطیسی  انعطاف پذیر، که در یک  قالب  محافظه بسته بندی شده است. مترادف با دیسک انعطاف پذیر.
مجموعه دیسکت (Disk Pack): مجموعه ای دیسک های مغناطیسی که می توان آن ها را کلا از دیسک گردان خارج کرد، همراه با محفظه ای که مجموعه هنگام کار باید از هم جدا شوند.
باریکه ای کردن دیسک(Disk Stripping): نوعی از نگاشت  آرایه  دیسک که در آن بلوک های مجاور داده ، یا باریکه ها به صورت تخصیص دوره ای به عناصری  آرایه ای نگاشت می شود. مجموعه ای از باریکه که دقیقا یک نوار را به هر عضو آرایه تخصیص دهند را یک باریگه می گویند.
RAM دینامیک (Dynamic RAM) : RAM  ساخته شده با خازن  را RAM دینامیک گویند. RAM دینامیک به ندریج داده خورد را از دست می دهد مگر این که به طور پریودیک تازه سازی شود.
امولوشن (Enabled Interrupt ): حالتی  است که معمولا به وسیله CPU تولید می شود، و طی آن  CPU به  سیگنال  تقاضای وقفه از کلاس یا رده مشخص شده، پاسخ می دهد.
دیسک نور پاک شونده (Erasable Optical Disk):  دیسکی که از فناوری  دیسکت استفاده می کند ولی به راحتی قابل پاک شدن و باز نویسی است. هر دو نوع دیسک 3.25 اینچ  با 5.25  اینچ به کار می روند. ظرفیت معمولا در حد 60 مگابایت است.