آشنائی با ساختار برنامه در ASP

خلاصه
1397/06/20

آشنائی با ساختار برنامه در ASPكدهای نوشته شده در يك ASP را نمی توان در يك مرورگر مشاهده نمود.

آشنائی با ساختار برنامه در ASP


كدهای نوشته شده در يك ASP را نمی توان در يك مرورگر مشاهده نمود. در چنين حالتی صرفا ماحصل اجرای كدهای ASP بصورت كدهای HTML توسط مرورگرها قابل نمايش خواهد بود.
قانون اوليه در رابطه با گرامر ASP
يك فايل ASP اغلب شامل كدهای HTML نظير آنچه كه در يك فايل HTML استاندارد قرار می گيرد، است. علاوه بر كدهای HTML كه در يك فايل ASP قرار می گيرد، می توان از مجموعه ای اسكريپت مخصوص سرويس دهنده نيز استفاده كرد . اين اسكريپت ها بين <% و %> قرار می گيرند. اسكريپت های استفاده شده بر روی سرويس دهنده اجراء شده و می تواند شامل عبارات، عملگرها، جملات، برنامه های فرعی و ساير امكانات مجاز مربوط به زبانهای اسكريپت باشد.
تمامی علاقه مندان به دنيای نرم افزار بخصوص برنامه نويسی بخوبی آگاه هستند كه در زمان آشنائی با يك زبان برنامه نويسی ، اولين برنامه ا ی كه نوشته می شود و يا روی آن بحث می گردد، برنامه Hello World معروف است . مهمترين ويژگی اين نوع از برنامه ها آشنائی سريع و اوليه علاقه مندان با ساختار يك زبان برنامه نويسی و شناخت امكانات خروجی زبان مورد مطالعه است . ما هم در اين زمينه برای معرفی ساختار يك برنامه ASP از چنين نقطه ای آغاز می كنيم . اما قبل از آن با ابزار اوليه در اين راستا می بايست بهتر آشنا شويم.