ثبت درآمد در نرم افزار حسابداری موسسات خیریه

خلاصه
1397/04/20

موسسات خیریه از راههای گوناگونی درآمد کسب می نمایند که از جمله این راه ها می تواند به درآمد تخلیه صندوق صدقات، درآمدهای کمک های دریافتی مردمی

ثبت درآمد در نرم افزار حسابداری موسسات خیریه


درآمد در نرم افزار مدیریت خیریه سرو چیست؟


موسسات خیریه از راههای گوناگونی درآمد کسب می نمایند که از جمله این راه ها می تواند به درآمد تخلیه صندوق صدقات، درآمدهای کمک های دریافتی  مردمی، درآمد حاصل از کمک های دریافتی از بهزیستی، درآمدهای خمس، زکات، فطریه، درآمد تاج گل، درآمد کفارات وغیره اشاره نمود.
حسابداران موسسات خیریه باید این درآمدها را در همان روز شناسایی کرده و به عنوان یک رویداد مالی در نرم افزار حسابداری خیریه سرو و در قسمت درآمدهای موسسه خیریه  ثبت نمایند.


نکات ثبت درآمد در نرم افزار مدیریت خیریه سرو


نکته اول:
اگر شخص پرداخت کننده وجه مانده حساب یا چک نمی دهد، نیازی نیست کدشخص را وارد کنید یا برای این شخص یک حساب دریافتنی و پرداختنی ایجاد نمایید. شخص پرداخت کننده وجه شخصی است که می خواهد یک مبلغی را به موسسه خیریه بپردازد. منظور از مانده حساب این است که شخص بابت خدماتی که موسسه برای وی انجام داده باید مبلغی را در آینده به موسسه بپردازد و تعهد می کند که مبلغی را در آینده به موسسه خیریه بپردازد.
نکته دوم:
هر موسسه خیریه درآمدهای متفاوتی دارد و یک حسابدار با توجه به نیاز آن موسسه باید سرفصل های حسابداری مختص آن موسسه را طراحی نماید، در نرم افزار مدیریت خیریه سرو برای رفع محدودیت اینکار ابزاری بنام تعیین سرفصل درآمد گنجانده است تا حسابداران موسسات خیریه بتوانند برای موسسه خود سرفصل درآمد اختصاصی ایجاد نمایند.
چنانچه یک درآمد در لیست عناوین درآمد وجود ندارد، روی دکمه کنار آن(دکمه ای که کنار آن یک علامت بعلاوه است) کلیک نموده و سپس یک عنوان درآمد دیگر را اضافه کنید. نرم افزار مدیریت خیریه سرو هیچگونه محدودیتی در این رابطه ندارد و حسابدار موسسه خیریه به هر تعداد عنوان درآمد که بخواهد می تواند اضافه نماید.
نکته سوم:
در صورتی که کد پرداخت کننده را می دانید آن را وارد کنید و اینتر(Enter) کنید تا مشخصات وی بصورت خودکار در قسمت های مربوطه بارگزاری شود و در غیراینصورت روی دکمه انتخاب کلیک کنید و با استفاده از جستجو آن را پیدا کنید و بر روی نام آن شخص دوبار کلیک نمایید تا مشخصات وی به این فرم منتقل گردد.
نکته چهارم:
جهت افزودن سه صفر در قسمت مبلغ دکمه Space را کلیک نمایید. نرم افزار بصورت خودکار سه صفر را به عدد اضافه می کند. برای مثال چنانچه می خواهید عدد 1000 را وارد نمایید ابتدا «1» را وارد نمایید و سپس دکمه اسپیس (space)  را از روی صفحه کلید فشار دهید، پس از اینکار نرم افزار بصورت خودکار عدد 1000 را تولید می نماید.
نکته پنجم:
جهت جدیدکردن فرم و پاک کردن کلیه کادرهای موجود روی دکمه «جدید» کلیک نمایید تا فرم نو یا بعبارتی تازه گردد.
نکته ششم:
 جهت انصراف و بستن فرم روی دکمه بستن فرم کلیک نمایید تا فرم ثبت درآمد بسته شود. علاوه بر دکمه بستن می توانید کلید ctrl را از روی صفحه کلید نگه داشته و سپس دکمه F4 را فشار دهید. همچنین جهت بستن فرم می توانید بر روی دکمه ضربدر (close) کلیک نمایید.
نحوه ایجاد ثبت درآمد در نرم افزار خیریه سرو
متاتگ توضیحات:
موسسات خیریه از راههای گوناگونی درآمد کسب می نمایند که از جمله این راه ها می تواند به درآمد تخلیه صندوق صدقات، درآمدهای کمک های دریافتی  مردمی، درآمد حاصل از کمک های دریافتی از بهزیستی، درآمدهای خمس، زکات، فطریه، درآمد تاج گل، درآمد کفارات وغیره اشاره نمود.

 

برای خرید نرم افزار خیریه کلیک کنید