نحوه تعریف دوره یا سال های مالی در نرم افزار خیریه سرو

خلاصه
1398/11/01

همانطور که پیشتر گفتیم هر موسسه خیریه می تواند چندین دوره مالی داشته باشد. تاریخ شروع هر دوره مالی می تواند بسته به موسسه خیریه متفاوت باشد. تاریخ شروع مالی را معمولا اول سال د

نحوه تعریف دوره یا سال های مالی در نرم افزار خیریه سرو
مقدمه
همانطور که پیشتر گفتیم هر موسسه خیریه می تواند چندین دوره مالی داشته باشد. تاریخ شروع هر دوره مالی می تواند بسته به موسسه خیریه متفاوت باشد. تاریخ شروع مالی را معمولا اول سال در نظر میگیرند. در این آموزش می خواهیم نحوه اضافه نمودن یک دوره مالی را برای یک موسسه خیریه در نرم افزار مدیریت موسسات خیریه سرو آموزش دهیم.

دوره یا سال مالی در نرم افزار خیریه سرو چیست؟
به منظور تعیین وضعیت سود یا زیان مشاغل تجاری برای مثال یک فروشگاه، مدت فعالیت آن ها به دوره های کوتاه تری  تقسیم می شود که به هر یک از این دوره ها  دوره مالی گفته می شود. در پایان هر دوره مالی وضعیت مالی شرکت ها در گزارشات مالی بیان می شود.

سال مالی در نرم افزار خیریه سرو چیست؟
به دوره مالی که مدت زمان آن یک سال باشد در نرم افزار خیریه سرو سال مالی گفته می شود. طبق قوانین موجود در پایان هر سال مالی حسابداران و شرکت ها موظف به ارائه صورت های مالی و تحویل اظهارنامه عملکرد می باشند.

به همین منظور در نرم افزار خیریه سرو سال مالی ایجاد می کنند. باید توجه داشته باشید که متداول ترین دوره مالی یکساله می باشد.

معمولا وقتی پایان دوره مالی است که فعالیت شرکت یا موسسه خیریه در کمترین حد می باشد. برای همین مرسوم شده که آخر -سال را پایان دوره مالی در نظر میگیرند.

همچنین می توانید اصطلاحات دوره مالی را در این مقاله مطالعه نمایید.

آموزش بستن دوره یا سال های مالی در نرم افزار خیریه سرو
برای ایجاد دوره مالی در نرم افزار خیریه سرو ابتدا باید نرم افزار را اجرا کنید. پس از اجرای نرم افزار لیست موسسات خیریه برای شما نشان داده می شود.

 پس از اینکار روی نام موسسه خیریه ای که می خواهید برای آن دوره مالی ایجاد کنید یکبار کلیک نمایید.

 پس از اینکار از قسمت سمت چپ این فرم یکبار روی دکمه «ایجاد دوره مالی جدید» کلیک نمایید. در فرم باز شده سالی که می خواهید برای آن دوره ایجاد شود را انتخاب نمایید و سپس تایید کنید. پس از اینکار یک دوره مالی برای موسسه خیریه اضافه می شود.

باید توجه داشته باشید که قبل از ایجاد یک دوره مالی جدید حتما باید یک موسسه خیریه را اضافه کرده باشید. اگر با اینکار آشنا نیستید ابتدا مقاله «آموزش اضافه نمودن یک موسسه خیریه» را مطالعه نمایی.

در نرم افزار مدیریت موسسات خیریه سرو، هر موسسه خیریه می توانید چندین دوره مالی داشته باشد. و محدودیتی برای تعداد سال های مالی وجود ندارد.



سایر مقالات آموزشی شرکت نرم افزاری آبان رایان البرز :