نحوه پیدا کردن نسخه نرم افزار خیریه سرو

خلاصه
1398/08/17

از زمان های اولیه تولید نرم افزارها برای شناسایی یک نرم افزار از سایر نسخه های آن به هر آپدیت از برنامه یک شماره اختصاص داده می شد. این شماره هایی که از طرف شرکت های تولید کنند

مقدمه
از زمان های اولیه تولید نرم افزارها برای شناسایی یک نرم افزار از سایر نسخه های آن به هر آپدیت از برنامه یک شماره اختصاص داده می شد. این شماره هایی که از طرف شرکت های تولید کننده نرم افزار به برنامه های ساخته شده آن ها تخصیص داده می شود «نسخه نرم افزار» گفته می شود. با استفاده از شماره نسخه نرم افزارها می توان تشخیص داد که نرم افزار جدید هست یا خیر. علاوه براین شرکت های تولید کننده نرم افزار استفاده های دیگری هم انجام می دهند.


نسخه نرم افزارها چگونه تعیین می شود
روش های مختلفی برای برای شماره گذاری نسخه های نرم افزارها وجود دارد. ولی روش استاندارد شماره گذاری را در این قسمت شرح خواهیم داد:
پرکاربردترین روش نامگذاری نسخه های نرم افزار روش نسخه گذاری سیمانتک یا (Semantic Versioning) می باشد. این روش بصورت زیر است. به این روش بصورت

اختصار Semver گفته می شود.
نسخه نرم افزار در این روش بصورت سه عدد x.y.z نسخه گذاری می شود. که این سه عدد به ترتیب بصورت Major.Minor.Patch نوشته می شود.
عدد اول  Major یا X وقتی تغییر می کند که تغییرات زیادی در برنامه انجام شده باشد، و یا از یک API استفاده شده باشد که از نسخه های قبلی پشتیبانی نمی شود.


عدد دوم Minor یا Y زمانی تغییر می کند که قابلیتی به نرم افزار اضافه شده باشد که ورژن ها قبلی هم آن را بدون مشکل می تواند اجرا کند.
عدد سوم Patch یا Z زمانی اضافه می شود که ایرادها برطرف شده باشد.

 

روش نسخه گذاری نرم افزارها


نسخه بندی پیش از انتشار نرم افزارها
در تصویر و شیوه تعیین ورژن بالا را در نظر داشته باشید در انتها باید با استفاده از کارکتر"-" یکی از کلمه های  Alpha  عرضه اولیه  و Beta   عرضه ثانویه  و در نهایت rc  پیش از انتشار را می توان اضافه کرد.


هر یک از موارد بالا از واژه های فوق هم به نوبه خود احتمال ارتقا تا قبل از ورژن بعدی دارند به عنوان مثال

 

روش نسخه گذاری نرم افزارهای آزمایشی

 

معنای مثال های بالا:
معنی مثال اول:
ورژن بالا به ترتیب یعنی عرضه اولیه (آلفا ) که 17 مرتبه اصلاح شده
معنی مثال دوم:
در مثال دوم یعنی ورژن پیش از انتشار رسمی که 12 بار رفع خطا شده

نسخه نرم افزار خیریه سرو
در نرم افزار خیریه سرو نسخه قابل خواندن برای مشتری بصورت آسان نوشته شده است و با نسخه گذاری خود نرم افزار متفاوت است. وقتی به شما گفته می شود نسخه نرم افزار چند است می توانید طبق روش زیر آن را در نرم افزار خیریه سرو می توانید مشخص کنید.


نحوه پیدا کردن نرم افزار خیریه سرو
برای پیدا کردن نسخه نرم افزار، نرم افزار خیریه سرو را اجرا نمایید و سپس در قسمت پایین نرم افزار گوشه سمت راست پایین نوشته می شود.

 

دسکتاپ نرم افزار خیریه سرو

 

اگر در تصویر بالا مشاهده کنید می توانید نسخه نرم افزار خیریه سرو را در زمینه مشکی رنگ با رنگ متن سفید ببینید. اگر ورژن نرم افزار شما قدیمی باشد با نسخه جدید نرم افزار می توانید آن را تشخیص دهید و نرم افزار خود را به روز رسانی نمایید.