آموزش حذف نرم افزار خیریه سرو

خلاصه
1398/08/10

گاهی اوقات به هردلیلی نیاز است برنامه ای را که بر روی کامپیوترتان نصب کرده اید را حذف(پاک کنید) کنید. به عمل پاک کردن یک برنامه از روی رایانه uninstall می گویند. در سیستم عامل

مقدمه
گاهی اوقات به هردلیلی نیاز است برنامه ای را که بر روی کامپیوترتان نصب کرده اید را حذف(پاک کنید) کنید. به عمل پاک کردن یک برنامه از روی رایانه uninstall می گویند. در سیستم عامل ویندوز چندین روش برای حذف نرم افزارهای نصب شده وجود دارد. اکثر افراد فکر می کنند وقتی آیکون یک نرم افزار را از روی کامپیوترشان حذف کنند دیگر برنامه حذف شده است. در صورتی که آیکون های روی دسکتاپ اکثرا میانبر برنامه اصلی هستند و در اصل خود برنامه نیستند.


برنامه های کامپیوتری دارای فایل های زیادی هستند و تنها یک فایل از آن ها فایل اصلی برنامه است که میانبر آن روی دسکتاپ شما اضافه می شود. برای حذف کامل برنامه ها باید از ابزارهای حذف یا از داخل کنترل پنل ویندوز اقدام کنید. به عمل حذف کردن نرم افزار در اصلاح کامپیوتر uninstall گفته می شود.


 کار همگی مشابه هم است ولی روش هر یک متفاوت است. وقتی دستور حذف یک برنامه را می دهید تمامی فایل ها و اطلاعات از روی کامپیوتر شما حذف می شود. در زیر آموزشی را تهیه کرده ایم تا با استفاده از آن بتوانید نرم افزار مدیریت موسسات خیریه را از روی کامپیوتر خود حذف کنید. برای مشاهده آموزش حذف و پاک کردن نرم افزار خیریه سرو ادامه آموزش را مطالعه نمایید.


آموزش حذف نرم افزار خیریه سرو
در زیر بصورت تصویری آموزش حذف نرم افزار مدیریت موسسات خیریه سرو را به شما آموزش خواهیم داد. نکته مهمی که هنگام حذف نرم افزار باید رعایت کنید این است که اگر اطلاعاتی درون برنامه وارد کرده اید حتما از تمامی اطلاعات پشتیبان گیری کامل تهیه نمایید و سپس برنامه را حذف کنید.


نکته: حتما قبل از حذف نرم افزار از اطلاعات نرم افزار خیریه سرو نسخه پشتیبانی تهیه نمایید.


گام اول:  کلیک راست روی آیکون نرم افزار
برای حذف نرم افزار، ابتدا روی آیکون نرم افزار مدیریت موسسات خیریه سرو با استفاده از دکمه ماوس کلیک راست نمایید.

کلیک راست روی دکمه حذف نرم افزار خیریه سرو


پس از اینکار گزینه open file location را کلیک نمایید تا به مسیر نصب برنامه هدایت شوید. مسیر نصب برنامه جایی است که کلیه فایل های نصب برنامه وجود دارد.
در لیست فایل های نرم افزار یک فایل بنام uninstall.exe با آیکون سطل زباله وجود دارد. روی این آیکون با استفاده از ماوس دوبار کلیک نمایید. تا فرم ویزارد حذف همانند فرم زیر نشان داده شود.


گام دوم: کلیک روی آیکون سطل زباله

گزارش حذف نرم افزار خیریه سرو


در فرم بالا محل نصب برنامه وجود دارد و به شما اطلاعات داده می شود که نرم افزار از محل پوشه زیر حذف می گردد برای شروع حذف روی دکمه حذف کلیک نمایید.
دقت داشته باشید، چنانچه برنامه حذف شود و نسخه پشتیبانی از نرم افزار خیریه سرو تهیه ننموده باشید دیگر امکان برگشت وجود ندارد و اطلاعات شما بطور کامل از روی هارد شما حذف می شود.
پس از کلیک روی دکمه حذف فرمی همانند تصویر زیر برای شما نشان داده می شود.

گام سوم: کلیک روی دکمه حذف

مراحل پیشرفت حذف نرم افزار خیریه سرو


در فرم بالا پیشرفت مراحل حذف نرم افزار به شما نشان داده می شود. تمامی فایل هایی که از روی کامپیوتر شما حذف می شود بصورت کامل به شما نشان داده می شود. در این مرحله کامپیوتر خود را خاموش یا ری استارت نکنید تا فرآیند حذف برنامه بطور کامل انجام شود و فرمی همانند تصویر زیر به شما نشان داده شود.

گام چهار: صبر کنید تا فرآیند حذف تمام شود

پایان حذف نرم افزار خیریه سرو


پس از اینکه برنامه با موفقیت از روی سیستم شما حذف شد فرمی همانند تصویر بالا به شما نشان داده می شود. که پیامی مبنی بر اینکه «این برنامه با موفقیت از رایانه شما حذف» به شما نشان داده می شود. جهت پایان کار روی دکمه «اتمام» کلیک نمایید.

گام پنجم: پایان


در این مرحله نرم افزار مدیریت موسسات خیریه سرو بطور کامل از روی سیستم کامپیوتر شما حذف شد و دیگر بر روی کامپیوتر شما نصب نمی باشد.
نکته: روش های دیگری هم برای حذف برنامه ها وجود دارد که در ویندوز ده به شرح زیر می باشد. جهت حذف برنامه روی منوی start کلیک راست نمایید و سپس گزینه program and feature را همانند تصویر زیر کلیک نمایید.

بازکردن کنترل پنل ویندوز ده


پس از اینکار لیست برنامه های همانند تصویر زیر به شما نشان داده می شود. روی نام نرم افزار خیریه سرو کلیک نموده و سپس از دکمه بالا روی دکمه uninstall کلیک نمایید.

انتخاب نرم افزار خیریه سرو در کنترل پنل ویندوز ده


پس از اینکار فرمی همانند تصویر بالا نشان داده می شود و شما را گام به گام تا حذف کامل برنامه یاری می نماید.
در سیستم عامل های دیگر همانند ویندوز 7،8، هم همین روش هست و می توانید وارد محیط کنترل پنل ویندوز شوید، روی گزینه program and feature کلیک نمایید و سپس برنامه را حذف کنید.
در ویندوز xp برای حذف برنامه باید وارد کنترل پنل ویندوز شوید و سپس روی گزینه add/remove program کلیک نمایید. و سپس پس از انتخاب نرم افزار مدیریت موسسات خیریه سرو روی uninstall کلیک نمایید.