تفاوت نرم افزار کرک شده با نرم افزار اصل

خلاصه
1397/10/11

هنگامی که یک نرم افزار را نصب می کنید بهتر است بدانید تفاوت نرم افزار اصل و یا نرم افزار غیر اصل چیست.

تفاوت نرم افزارهای کرک شده با نرم افزار اصل


هنگامی که یک نرم افزار را نصب می کنید بهتر است  بدانید تفاوت  نرم افزار اصل و یا نرم افزار غیر اصل چیست.
نرم افزار یک اثر می باشد و افراد زیادی جهت ساخت و تولید بر روی آن زحمت و سرمایه زیادی صرف کرده اند. از این رو برای استفاده مالک آن باید  راضی باشد. هرگونه استفاده غیر مجاز از آن یک نوع دزدی به حساب آمده و شرعا حرام است. علاوه براین استفاده از نرم افزارهای کپی شده دارای معایب دیگری می باشند که به شرح ذیل است:
1-دسترسی افراد هکر را به سیستم شما مهیا می کند
از آنجا که اکثر نرم افزارهای کرک شده را افراد هکر کرک می نمایند، این نرم افزارها ممکن است دارای کدهای آلوده باشند. آیا تا به حال فکر کرده اید که هدف هکرها از کرک نرم افزارها چه چیزی است؟!
2-محروم شدن از خدمات پس از فروش شرکت سازنده نرم افزار
وقتی شما از یک نرم افزار غیر اورجینال استفاده می نمایید. هیچ خدمات پس از فروشی را از شرکت سازنده نمی توانید دریافت نمایید. برای مثال فرض کنید می خواهید یک قسمت را به نرم افزار خود اضافه نمایید آنگاه به کجا مراجعه می نمایید.
3-محروم شدن از ضمانت محصول
هر محصول نرم افزاری ممکن است پس از مدت زمانی دچار عیب و یا نقص غیر قابل پیش بینی شود. از این رو در صورت استفاده از نرم افزارهای پچ شده (کرک شده)، این نرم افزارها هیچ ضمانتی از طرف شرکت سازنده ندارند ممکن است ضرر های غیر قابل جبرانی به شما وارد شود.
4-از بین بردن تولید کشور
هنگامی که محصول نرم افزاری را از شرکت سازنده خریداری ننمایید در اصل دارید بخش تولید کشور را نابود و وابسته شدن به سایر کشورها را تشدید می نمایید.
5-حرام بودن
استفاده از هر چیزی که مالک آن راضی نباشد شرعا حرام بوده و یک نوع دزدی به حساب می آید.
6-جرم بودن
در صورتی که از یک نرم افزار بصورتی استفاده نمایید که مالک آن راضی نباشد طبق قوانین  حمایت از پدیدآورندگان نرم افزاری مصوب 1379 علاوه بر جبران خسارت آن به حبس از سه ماه تا یک سال مرتکب می شوید.
نتیجه گیری
نرم افزار یک اثر بوده و احترام به همه آثار مهم می باشد. استفاده از نرم افزارهای کرک شده ممکن است دسترسی هکرها به سیستم شما را باز نماید. استفاده از نرم افزارهای کپی شده حرام می باشد. نرم افزارهای کپی شده و غیر اصل از خدمات پس از فروش و ضمانت محروم می باشند. کپی کردن نرم افزار بخش تولید کشور را نابود می سازد. کپی کردن نرم افزار بدون اجازه ملک جرم تلقی می شود.
خواهشمندیم تا می توانید  از نرم افزارهای کپی شده ایرانی استفاده ننمایید.